Sadaļas Sadaļas

Ziņas vieglajā valodā 17. martā

Ziņas vieglajā valodā 17. martā.

Ziņas vieglajā valodā 17. martāPārsla Saktiņa

Latvija varētu saņemt vairāk Covid-19 vakcīnu

Latvija un vēl vairākas valstis varētu saņemt vairāk „Pfizer/BioNTech” vakcīnu. 

Eiropas Komisija vēlas novērst vakcīnu trūkumu, kas radās tāpēc, ka valstis nepasūtīja visas pieejamās vakcīnas. 

Galīgais lēmums vēl ir jāpieņem dalībvalstu pārstāvjiem.

Covid-19 gadījumu skaits Latvijā atkal pieaudzis 

Otrdien atklāti 818 jauni inficētie. 12 saslimušie miruši.

Tas ir lielākais vienā dienā atklāto gadījumu skaits kopš marta sākuma. 

Nedaudz samazinājies Covid-19 pacientu skaits slimnīcās. 

Otrdien tajās ievietoja 61 pacientu, bet izrakstīja 65. 

Līdz ar to patlaban slimnīcās ārstējas 673 Covid-19 slimnieki.

Nākamnedēļ mazajās klasēs klātienē varēs mācīties 36 novados

Tukšs skolas sols klases mācību telpā. Attēls ilustratīvs.

No nākamās nedēļas mācības klātienē mazākajās, 1.–4. klasēs varēs rīkot 36 pašvaldības. 

No lielajām pilsētām tikai Jēkabpilī varēs rīkot klātienes mācības. 

Nodarbības ārā drīkstēs notikt 45 epidemioloģiski drošās pašvaldībās. 

No pilsētām tikai divās – Jēkabpilī un Valmierā – skolēni varēs mācīties svaigā gaisā.

Pieņem jaunu īres likumu

Saeima trešdien pieņēma jauno Dzīvojamo telpu īres likumu. 

Tas vienādi aizsargās gan īrnieka, gan izīrētāja intereses. 

Turpmāk vienkāršāk varēs reģistrēt īres līgumu zemesgrāmatā. 

To varēs izdarīt bez maksas. 

Tāpat ātrāk varēs atrisināt strīdus, jo nebūs vairs beztermiņa līgumu. 

Tas nozīmē, ka īrniekam būs jāatstāj īrētā dzīvojamā telpa, ja būs beidzies īres līguma termiņš un nebūs noslēgts jauns līgums. 

Plānots, ka likums būs spēkā no maija.

Sākusies pašvaldību vēlēšanu kandidātu sarakstu iesniegšana

Pašvaldību vēlēšanu komisijas trešdien sāka pieņemt kandidātu sarakstus pašvaldību vēlēšanām. 

Tās paredzētas 5. jūnijā. 

Trešdien reģistrēti tikai 13 kandidātu saraksti. 

Iesniegt kandidātu sarakstus var līdz 6. aprīlim. 

Šogad domi nevēlēs Rīgā, jo to ievēlēja ārkārtas vēlēšanās pagājušajā gadā.

Krievija atsauc vēstnieku no ASV

Krievija atsauc uz konsultācijām savu vēstnieku Vašingtonā. 

Krievijas Ārlietu ministrija ar vēstnieku vēlas runāt par turpmākajām attiecībām ar Amerikas Savienotajām Valstīm (ASV). 

Šādi Krievija rīkojas pēc tam, kad ASV prezidents Džo Baidens kādā intervijā nosauca Krievijas prezidentu Vladimiru Putinu par "slepkavu". 

Baidens arī paziņoja, ka Putinam būs "jāsamaksā" par mēģinājumiem iejaukties ASV vēlēšanās.

Baltkrievijā notiesāti vairāk nekā 400 protestētāju 

Šie cilvēki piedalījās dažādās protesta akcijās pret Aleksandru Lukašenko un prezidenta vēlēšanu viltošanu. 

Bargākais piespriestais sods ir desmit gadi cietumā. 

Lukašenko apgalvo, ka viņš esot izturējis "krāsaino revolūciju", kas esot vadīta no ārzemēm. 

Protestu laikā vairākus cilvēkus nogalināja, bet tūkstošiem aizturēja un daudzus cietumā spīdzināja.


Lielajos kapos atrasta Lāčplēša kara ordeņa kavaliera Oto Tīca kapavieta 

Līdz šim par to neviens nezināja. 

Tīcs gāja bojā Rīgā Bermontiādes laikā 1919. gada 15. oktobrī. 

Tieši šajā dienā risinājās visasiņainākās kaujas. Viņš bija varonis. 

Oto Tīca kaujas gaitas vēl ir maz pētītas. 

Viņa kapavietu un pieminekli atrada Lielo kapu vēstures pētnieks Mihails Parahins. 

Viņa atradums ir ļoti nozīmīgs.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā
Ziņas
Jaunākie
Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt