Ziņas vieglajā valodā 15. septembrī

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 2 gadiem.

Ziņas vieglajā valodā 15. septembrī.

Ziņas vieglajā valodā 15. septembrī
00:00 / 00:00
Lejuplādēt

 

 

Skolotāju algas

Izglītības ministrija piedāvā mainīt kārtību, kā skolotājiem nosaka algas.

Vēlas atteikties no principa „nauda seko skolēnam”.

Pagaidām vēl ir daudz neskaidrību.

Ministrija piedāvā vairākus variantus.

Pedagogu arodbiedrība prasa tos izstrādāt sīkāk.

Daudziem skola attālināti

Covid-19 dēļ nedēļas laikā četras reizes palielinājās to klašu skaits, kuras mācās attālināti.

Pirmajā nedēļā attālinātas mācības sāka 137 klases, tagad tās ir jau 572 klasēm.

Galvaspilsētā situācija vēl sliktāka – no 13 klasēm sākumā līdz 157 klasēm tagad.

Lems par ierobežojumiem

Valdība par stingrākiem Covid-19 ierobežojumiem lems nākamnedēļ.

Šodien premjers lika ministrijām vienkāršot ierobežojumus pandēmijas pārvarēšanai.

Teju septiņi simti jaunu Covid-19 gadījumu

Aizvadītajā diennaktī reģistrēja teju septiņus simtus Covid-19 gadījumu.

Tas ir lielākais jauno gadījumu skaits kopš maija vidus.

Ir ziņas arī par septiņiem mirušajiem.

Covid-19 pacientu skaits slimnīcās jau pārsniedz trīs simtus.

Kam potēs trešo devu?

Aptuveni 10 tūkstošiem cilvēku varētu vajadzēt papildu vakcīnas devu pret Covid-19.

Tie ir cilvēki ar būtiski novājinātu imūno sistēmu.

Revakcināciju šiem cilvēkiem sāka šodien.

Latvija atkal saņem vienas devas potes

Pēc ilgāka pārtraukuma, kas radās ražotāja problēmu dēļ, Latvija atkal saņēma 7200 "Johnson&Johnson" vakcīnas.

Vēl tās piegādās arī nākamnedēļ.

Tā kā šo vakcīnu nav daudz, vispirms tās dos slimnīcām gulošiem pacientiem un tiem, kuri jāpotē mājās.

Aug elektrības cenas

Turpina palielināties elektrības cena.

Tāpēc Ekonomikas ministrija vēlas dubultot atbalstu elektrības rēķinu apmaksai.

Daudzbērnu ģimenēm tie varētu būt 20 eiro, citām mazaizsargātām grupām – 10 eiro.

Sākas kažokzvēru aizstāvības akcija

Šodien sākās mēnesi ilga kažokzvēru aizstāvības akcija.

Tā notiek pie Saeimas ēkas.

Pie parlamenta lielā metāla sprostā nepārtraukti atradīsies cilvēki.

Viņi mudinās deputātus balsot par zvēraudzēšanas aizliegumu Latvijā.

Konceptuāli par šo jautājumu Saeima lems rīt.

Fon der Leienas runa

Pandēmijas pārvarēšana bija viens no galvenajiem tematiem Eiropas Komisijas priekšsēdētājas Urzulas fon der Leienas ikgadējā uzrunā par Eiropas Savienību.

Par spīti sākotnējām problēmām ar vakcīnu piegādi, tagad Eiropā vairāk nekā 70% pieaugušo ir pilnībā vakcinēti.

Labi bija tas, ka vakcīnas visas valstis iepirka kopā, tā saka Leiena.

Deputāti šo uzrunu vērtē atšķirīgi.

Daži saka, ka Eiropa tiešām daudz paveica, bet nav pilnībā īstenots solījums ziedot vakcīnas nabadzīgākām valstīm.

Arī klimata pārmaiņu jautājumā viedokļi atšķīrās.

Pabeigts "Nord Stream 2"

Gāzesvads "Nord Stream 2" palīdzēs ierobežot gāzes cenas Eiropā.

Tā paziņoja Kremlis.

Kritiķi gan uzskata, ka Maskava tīšām ierobežoja gāzes piegādes Eiropai, lai pasteidzinātu "Nord Stream 2" atklāšanu.

Gāzesvads pa Baltijas jūras gultni savieno Krieviju un Vāciju.

To pabeidza pagājušā nedēļā, bet vēl jāsaņem atļauja no Vācijas, lai to varētu sākt izmantot.

Lietuvā mazāk iepērkas

Lietuvā ievērojami krities lielveikalu apgrozījums.

Tas saistīts ar prasību, ka lielveikalus var apmeklēt tikai ar derīgu Covid-19 sertifikātu.

Turklāt veikalu darbiniekiem bieži jāiesaistās konfliktos, jo nevakcinētie dusmojas par ierobežojumiem.

Laika ziņas

Tuvākajā diennaktī būs mainīgs mākoņu daudzums.

Nakts paies bez nokrišņiem, rīt dienā valsts dienvidrietumos gaidāms neliels lietus.

Vietām veidosies migla.

Naktī lēns, dienā mērens austrumu vējš.

Gaisa temperatūra naktī 1..6 grādi, dažviet salna 0..-1 grāds, vietām piekrastē būs siltāks.

Dienā 13..17.

Laika tips otrais – labvēlīgs.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti