Ziņas vieglajā valodā 15. jūlijā

Ziņas vieglajā valodā 15. jūlijā.

Ziņas vieglajā valodā 15. jūlijā
00:00 / 00:00
Lejuplādēt

Gatavojas Uzvaras parka pieminekļa nojaukšanai

Uzvaras parks, 2022.gada pavasaris

Uzvaras parka pieminekli sāks nojaukt šovasar un pabeigs nojaukt līdz 15. novembrim.

Pieminekļa nojaukšana varētu izmaksāt pat 3 miljonus eiro.

Rīgas dome cer, ka daļu naudas iedos valsts.

Pieminekļa vietā Rīgas vadība plāno iekārtot atpūtas un sporta vietu jauniešiem.

 

Mācībās miris karavīrs

Mācību laikā Ādažu poligonā miris Nacionālo bruņoto spēku karavīrs.

Mācībās karavīram nebija liela slodze.

Viņš apsargāja ekipējumu.

Karavīra nāves apstākļus izmeklēs militārā policija.

 

Krievija ar raķetēm apšauda Ukrainas pilsētas

Vairākas Ukrainas pilsētas piedzīvoja jaunus Krievijas raķešu uzbrukumus.

Uzbrukumos ir ievainoti cilvēki, bet nogalināto nav.

Vinnicā pēc raķešu uzbrukuma drupās turpina meklēt cilvēkus.

Ir zināms par 23 nogalinātiem un vairāk nekā 100 ievainotiem pilsētniekiem.

Ukrainas prezidents Volodimirs Zelenskis atkārtoti aicina Krieviju pasludināt par teroristisku valsti.

 

Vēršas tiesā pret Ungāriju

Eiropas Komisija vērsusies Eiropas Savienības Tiesā pret Ungāriju par vairākiem pārkāpumiem.

Ungārijā ar likumu aizliegts bērniem stāstīt par seksuālajām minoritātēm.

Eiropas Komisija to uzskata par cilvēku pamattiesību pārkāpumu.

Ungārijas premjerministrs Viktors Orbāns apgalvo, ka likums aizsargā bērnu tiesības.

Ungārijas valdība arī slēgusi neatkarīgo radiostaciju "Klubradio".

Šo gadījumu dēļ Ungārija varētu nesaņemt naudu no Eiropas Savienības fondiem.

 

Lietuva atvēlēs vairāk naudas aizsardzībai

Lietuva aizsardzībai atvēlēs vismaz 2,5% no iekšzemes kopprodukta.

Tāpat Lietuva palielinās armijā jauniesaukto skaitu.

Tādu apņemšanos parakstīja Seima frakciju līderi.

Jaunā vienošanās būs spēkā līdz 2030. gadam.

Tā būs spēkā arī tad, ja Lietuvā mainītos valdība.

 

Igaunijā top jauna valdība

Igaunijā parakstīts jaunās valdības koalīcijas līgums.

Koalīciju veidos līdz šim valdošā Reformu partija kopā ar partiju "Tēvzeme" un Sociāldemokrātisko partiju.

Jauno valdību veido Reformu partijas līdere un līdzšinējā premjerministre Kaja Kallasa.

Jaunā koalīcija apņēmusies īstenot pāreju uz izglītību igauņu valodā un aizliegt Igaunijā Krievijas un Baltkrievijas pilsoņiem nēsāt šaujamieroci.

 

Sadārdzinās malka

Latvijā malka kļuvusi ļoti dārgāka.

Četros mēnešos malkas cena augusi par gandrīz 55%.

Visā Eiropā pieprasījums pēc malkas ir liels.

Malka kļūst par "jauno naftu", saka eksperti.

Viņi uzskata, ka cenas turpinās kāpt un nav zināms, kad tas beigsies.

 

Uzdarbojas krāpnieki

Cilvēkiem jāuzmanās no krāpniekiem, kas sola par zemāku cenu piegādāt kurināmās granulas, briketes vai malku.

Krāpnieki saņem no pircēja avansu un pazūd.

Bijuši jau vairāki tādi gadījumi.

Policija iesaka par kurināmo norēķināties tikai tad, kad tas piegādāts.

 

Atklāj Latvijai jaunu kukaiņu sugu

Zinātnieki atraduši Latvijā jaunu kukaiņu sugu.

Latviešu valodā nosaukums tai vēl nav izdomāts.

Tie ir stiklspārņu tauriņi, kas izskatā līdzīgi sirseņiem.

Tie ir miermīlīgi un cilvēkiem iedzelt nevar.

Kukaiņi dzīvo uz dažādu sugu kārkliem.

To kāpurus neuzskata par kaitēkļiem.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā
Svarīgākais šobrīd

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt