Ziņas vieglajā valodā 12. oktobrī

Ziņas vieglajā  valodā 12. oktobrī.

Ziņas vieglajā valodā 12. oktobrī
00:00 / 00:00
Lejuplādēt

 

 

Akceptē valsts 2022. gada budžeta projektu

Valdība šodien apstiprināja nākamā gada budžeta projektu.

Ceturtdien to iesniegs Saeimā.

Nākamgad valsts budžeta deficīts plānots 4,8% apmērā no Iekšzemes kopprodukta, bet valsts parāds būs - 51,9% no Iekšzemes kopprodukta.

Finanšu ministrs Jānis Reirs ("Jaunā Vienotība") saka, ka tas ir saskaņots ar Eiropas Komisiju.

 

Vakcinētiem senioriem plāno maksāt 20 eiro 

No novembra līdz aprīlim pret Covid-19 vakcinēti seniori katru mēnesi saņems 20 eiro pabalstu.

Tā nolēma valdība.

Par to vēl balsos Saeima.

Ikmēneša pabalsts senioriem piešķirts, jo viss kļuvis dārgāks.

Valdība arī grib, lai seniori vakcinētos. Tāpēc pabalsts būs tikai vakcinētajiem senioriem.

 

Sabiedriskajā transportā varēs nepiešķirt atlaides pasažieriem bez Covid-19 sertifikāta

Sabiedriskajā transportā varēs nepiešķirt atlaides pasažieriem bez Covid-19 sertifikāta.

Tā nolēma valdība.

Sabiedriskajā transportā ir liels risks inficēties, jo to izmanto dažādi cilvēki.

Lai sabiedrisko transportu neizmantotu nevakcinēti cilvēki, viņiem nedos atlaidi.

Atlaides biļetei varēs saņemt cilvēki ar Covid-19 sertifikātu.

 

Aizdomas par viltotiem Covid-19 sertifikātiem

Ārstiem ir aizdomas, ka diviem ar Covid-19 smagi saslimušiem cilvēkiem ir viltoti sertifikāti.

Šos gadījumus vērtē medicīnas eksperti un policija.

Viens no šiem gadījumiem ir Vidzemes reģionā.

To atklāj policija, taču plašāk neko nestāsta, jo notiek izmeklēšana.

 

Latvijā jāievēro dažādi Covid-19 ierobežojumi 

Jau otro dienu Latvijā ir ārkārtējā situācija.

Cilvēkiem ir jāievēro dažādi ierobežojumi.

Pret Covid-19 nevakcinētie nedrīkst apmeklēt lielveikalus.

Atsevišķās nozarēs nevakcinētie nedrīkst strādāt.

Cilvēki ir neapmierināti par dalīšanu vakcinētajos un nevakcinētajos.

Veikalu pārdevēji atzīst, ka pircēju ir kļuvis mazāk.

 

Uzņēmējiem nav skaidrs par valsts atbalstu 

Uzņēmējiem nav skaidrības par valdības atbalstu ārkārtējā situācijā.

Ekonomikas ministrija sola drīzumā palīdzēt, bet nav zināms, pēc kādiem kritērijiem atbalstu piešķirs.

Ir uzņēmumi, kuri ārkārtējā situācija nedrīkst strādāt, piemēram, akvaparks.

Kad un kādu atbalstu saņems tā darbinieki, nav skaidrs.

 

Latvijā pagājušajā diennaktī miruši 13 Covid-19 slimnieki

Pagājušajā diennaktī miruši 13 Covid-19 slimnieki.

Uz slimnīcām aizveda vēl 151 saslimušo, bet izrakstīja 102.

Atklāti vēl 1376 jauni inficēšanās gadījumi.

No tiem 1056 cilvēki nebija vakcinēti, bet 320 bija vakcinēti.

Pozitīvo gadījumu īpatsvars pret testētajiem 8,8%.

14 dienu kumulatīvais gadījumu skaits uz 100 000 iedzīvotāju ir 938,8.

 

Norvēģijā mainās valdība

Šodien demisionēja Norvēģijas premjerministre Erna Sūlberga.

Viņas partija zaudēja parlamenta vēlēšanās, tāpēc tagad strādās opozīcijā.

Norvēģijas karalis Haralds Piektais jaunās valdības veidošanu uzticējis Darba partijas līderim Jūnasam Garam Stērem.

Valdības maiņa paredzēta ceturtdien.

 

Palmas salā nerimst vulkāna izvirdums

Jau trešo nedēļu Kanāriju arhipelāga Palmas salā turpinās vulkāna izvirdums.

Šodien vajadzēja evakuēties ap 800 cilvēku.

Cilvēki līdzi var ņemt personīgās mantas un mājdzīvniekus.

Vairums dodas pie radiem un draugiem citās salas daļās vai arī viesnīcās.

Līdz šim Palmā mājas bija jāpamet 6000 cilvēku.

Vulkāna izvirdumā iznīcināts līdz 1000 ēku.

 

Laika ziņas

Trešdien gaidāms mākoņains, brīžiem skaidrosies.

Naktī daudzviet, dienā vietām īslaicīgs lietus, nakts pirmajā pusē dažviet Kurzemē iespējams pērkona negaiss ar krusu.

Naktī un no rīta atsevišķos rajonos veidosies migla.

Lēns vējš 1–5 metri sekundē.

Gaisa temperatūra naktī 1…6 grādi, vietām piekrastē 6…8 grādi.

Dienā 7…11 grādi.

Laika tips 2. – labvēlīgs.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Vairāk

Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt