Sadaļas Sadaļas

Ziņas vieglajā valodā 11. decembrī

Ziņas vieglajā valodā 11. decembrī.

 

Ziņas vieglajā valodā 11.decembrīPārsla Saktiņa

 

Latvijā noslīkuši vairāki cilvēki

Divās dienās Latvijā noslīkuši jau seši cilvēki.
Viņi ielūzuši ledū.
Cilvēki bija neapdomīgi.
Ledus upēs, ezeros un dīķos vēl tikai veidojas un ir ļoti plāns.
Šajā laikā aizliegts atrasties uz ledus.
Par atrašanos uz ledus draud sods.
Ir jāpieskata bērni un mājdzīvnieki, kuriem pastaigas laikā var sagribēties pārbaudīt ledus izturību.
Tas ir bīstami.

Latvijā Covid-19 prasījis vēl 15 cilvēku dzīvību

Aizvadītajā diennaktī Latvijā Covid-19 apstiprināts vēl 680 cilvēkiem, bet 15 saslimušie nomiruši.
Slimnīcās ārstējas 743 pacienti, 40 ar smagu slimības gaitu.
Visvairāk inficēto ir Rīgā.
Arī Daugavpilī, Jelgavā un tās apkārtnē inficēto cilvēku skaits palielinās.

Pirmās vakcīnas pret Covid-19 Latvijā varētu būt janvāra sākumā

Pirmās vakcīnas pret Covid-19 Latvijā varētu būt janvāra sākumā.
Vakcīnas piegādās pa daļām.
Sākumā to nebūs daudz.
Tāpēc vispirms vakcinēs mediķus, kuri ārstē Covid-19  pacientus.
Vakcinēties vajadzēs divas reizes.
Par vakcīnām nebūs jāmaksā.
Cilvēki varēs arī nevakcinēties, jo vakcinēšanās būs brīvprātīga.

Daži Covid-19 ierobežojumi Latvijā būs spēkā arī nākamgad

Dažādi ierobežojumi būs jāievēro visu nākamo gadu.
To saka veselības ministre Ilze Viņķele (“Attīstībai/Par!”).
Lai ierobežojumus varētu atcelt, vakcinētiem pret Covid-19 jābūt vairāk nekā pusei iedzīvotāju.

Rīgā plāno mītiņus pret Covid-19 ierobežojumiem

Sestdien, 12. decembrī, Rīgā plānoti mītiņi pret ierobežojumiem, sejas aizsargmasku nēsāšanu un piespiedu vakcinēšanu.
Mītiņu rīkotāji saka, ka ievēros drošības noteikumus.
Kārtību uzraudzīs policija.
Policija saka, ka mītiņu pārtrauks, ja tajā būs vairāk nekā 25 cilvēki.

Tirgotājus aicina īpaši parūpēties par senioriem

Tirgotājus aicina īpaši parūpēties par senioriem.
Ekonomikas ministrija aicina veikalos ieviest īpašus drošības pasākumus gados veciem cilvēkiem.
Piemēram, tas varētu būt īpašs iepirkšanās laiks, kad senioriem nebūtu jāstāv rindā pie kases.

Lietuvā darbu sāk jaunā valdība

Attēlā Lietuvas premjerministre Ingrīda Šimonīte Seimā, 2020. gada 11. decembrī

Lietuvā darbu sākusi jaunā valdība.
Premjerministre Ingrīda Šimonīte neplāno lielas pārmaiņas.
Jaunā valdība sola modernizēt ekonomiku, uzlabot sociālos pakalpojumus un lielāku uzmanību pievērst vientuļajiem pensionāriem un vientuļajām mātēm.
Taču patlaban valdības galvenais uzdevums ir apturēt Covid-19 izplatību.
Lietuvā jau vairākas dienas jaunu inficēto skaits pārsniedz 3000.

Vācijā strauji pieaug Covid-19 inficēto skaits

Vācijā strauji pieaug ar Covid-19 inficēto skaits.
Veselības ministrs mudina ieviest stingrus ierobežojumus visā valstī.
Tiem jāstājas spēkā pirms Ziemassvētkiem.
Ministrs saka, ka Ziemassvētki nedrīkst kļūt par svētkiem vīrusam.

ASV pirmdien varētu sākties vakcinācija pret Covid-19

Amerikas Savienotajās Valstīs pirmdien, 14. decembrī, varētu sākt iedzīvotāju vakcināciju pret Covid-19.
To paziņoja ASV veselības ministrs.
ASV Pārtikas un zāļu pārvalde ir atļāvusi "Pfizer" un "BioNTech" izstrādātās vakcīnas.
Atlicis tikai sagatavot nepieciešamos dokumentus.
Pirmā valsts, kurā sākās cilvēku vakcinācija, ir Lielbritānija.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā
Ziņas
Jaunākie
Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt