Ziņas vieglajā valodā 10.septembrī

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 1 gada.

Ziņas vieglajā valodā 10.septembrī. 

Ziņas vieglajā valodā 10.septembrī
00:00 / 04:58
Lejuplādēt

Čārlzs III kļuvis par Lielbritānijas karali

Lielbritānijas karalienes Elizabetes II valsts bēres notiks 19.septembrī Londonā Vestminsteras abatijā. Karaliene nomira ceturtdien 96 gadu vecumā.

Pēc karalienes nāves par karali kļuvis viņas vecākais dēls Čārlzs. Sestdien viņu pasludināja par Lielbritānijas karali Čārlzu Trešo. Tas notika īpašā svinīgā ceremonijā. Par karali viņu pasludināja Troņa mantošanas padome. Tajā ir britu augstmaņi, politiķi un reliģiskie līderi.

Uzrunājot padomi, karalis Čārlzs Trešais teica, ka līdz savas dzīves beigām pildīs karaļa pienākumus.

Ukrainas armija gūst panākumus frontē

Ukrainas armijai ir labi panākumi karā pret Krieviju. Ukrainas karavīri atbrīvo krievu okupētās pilsētas. Daudzviet krievu karaspēks nepretojas un bēg. Krievi pametuši Izjumu un citas Harkivas apgabala apdzīvotās vietas.

Krievijas aizsardzības ministrija apgalvo, ka krievi nebēg, bet pārgrupējas. Ukrainas amatpersonas saka, ka Krievijas vadītāji nesaprot, kas notiek frontē.

Latvijas prezidents Levits turpina vizīti Ukrainā

Latvijas prezidents Egils Levits kļuvis par pirmo Rietumu valstsvīru, kurš kara laikā nakšņojis Ukrainas galvaspilsētā Kijivā. Latvijas prezidents vakar Kijivā tikās ar Ukrainas prezidentu Volodimiru Zelenski. Levits aicināja sākt sarunas par Ukrainas uzņemšanu Eiropas Savienībā.

Levits arī piedalījās viņam veltītas plāksnes atklāšanā Drosmes alejā. Drosmes alejā iemūžināti politisko līderu vārdi, kas Ukrainai sniedz svarīgu atbalstu cīņā ar Krieviju.

Pareizticīgā baznīca aicina uz vienotību un likumu ievērošanu

Latvijas Pareizticīgā baznīca aicina ticīgos uzturēt baznīcas vienotību un ievērot valsts likumus. To Latvijas Pareizticīgā baznīca paziņoja pēc tās nošķiršanas no Maskavas patriarhāta.

No sestdienas Latvijas Pareizticīgā baznīca ir patstāvīga un neatkarīga. To nosaka likums. Līdz šim Latvijas pareizticīgā baznīca bija pakļauta Maskavas patriarhātam. Valsts prezidents Egils Levits rosināja mainīt likumu, jo Maskavas patriarhāts atbalsta Putina režīmu un Krievijas uzbrukumu Ukrainai.

Kariņš tiksies ar skolotāju arodbiedrību

Ministru prezidents Krišjānis Kariņš ("Jaunā Vienotība") mēģinās novērst pedagogu streiku. Kariņš otrdien runās ar arodbiedrību un ministriem par streikotāju prasībām par algu un slodzi.

Pedagogi ir gatavi kompromisiem, bet politiķiem jāsaprot, ka kompromisi nevar būt simboliski. Tā saka pedagogu arodbiedrības līdere Inga Vanaga. 19.septembrī streikot gatavojas vairāk nekā 20 tūkstoši pedagogu.

Sēņu trūkuma dēļ nebūs izstāde

Šoruden Sēņu izstāde nebūs. Dabas muzejs atcēlis ikgadējo sēņu izstādi. Šoruden ir sēnēm nelabvēlīgi laika apstākļi.

Izstādi katru gadu ļoti gaida gan apmeklētāji, gan izstādes veidotāji. Dabas muzeja speciālisti daudzus gadus izstādes laikā dodas uz mežu, lai izstādei salasītu dažādas sēnes. Šogad septembrī ir auksts laiks un sēnes neaug.

Toties augusta sākumā sēņotāji internetā lepojās ar bagātīgu gaileņu ražu.

Laika prognoze

Svētdien no dienvidaustrumiem debesis pakāpeniski apmāksies. Vietām rietumu un centrālajos rajonos lietus. Pūtīs ziemeļaustrumu, austrumu vējš 3-7 metri/sekundē. Gaisa temperatūra naktī 0.. 5 grādi, vietām piekrastē 6.. 11 grādi, zāles virskārtā daudzviet salna 0.. -2 grādi. Dienā 13.. 18 grādi, dienvidaustrumos 9.. 13 grādi.

Rīgā pēcpusdienā neliels lietus. Austrumu, ziemeļaustrumu vējš 2-7 metri/sekundē. Gaisa temperatūra naktī 5.. 7 grādi, dienā 15.. 17 grādi.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti