Ziņas vieglajā valodā 10.jūnijā

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 4 gadiem.

Ziņas vieglajā valodā 10.jūnijā.

 

Ziņas vieglajā valodā 10.jūnijā
00:00 / 00:00
Lejuplādēt

 

Inflācija maijā – 3,3%

Gada inflācija maijā ir 3,3%.
Precēm cenas gada laikā pieauga par 3,4%.
Savukārt pakalpojumiem par 3,1%.

Lielākais cenu kāpums bija pārtikai un bezalkoholiskajiem dzērieniem.
Tāpat ar mājokli un transportu saistītām precēm, kā arī pakalpojumiem.

Par to liecina Centrālās statistikas pārvaldes dati.

Šogad inflācija būs augstāka nekā pērn.
Tā prognozē Ekonomikas ministrijā.

Valsts kontrole kritizē  IKT pārvaldību

Valsts kontrole kritizē informācijas un komunikācijas tehnoloģiju (IKT) pārvaldību.

Revīzijā norādīts uz problēmām valsts iestādēs.

Kontroles skatījumā tajās nav regulāru izvērtējumu.
Turklāt septiņu gadu laikā pārvaldības politikai nav progresa.
Tas secināts pārbaudē.

Eirokomisāra amatam atkal virzīs Dombrovski

Koalīcija eirokomisāra amatam atkārtoti virzīs Valdi Dombrovski.
Viņš pārstāv partiju „Jaunā Vienotība”.

Politiskais spēks Eiropas Parlamenta balsojumā ieguva lielāko vēlētāju atbalstu.
Dombrovska jautājumu jau rīt skatīs valdības sēdē.

 Kultūras ministra amatam virzīs Puntuli

Nacionālā apvienība kultūras ministra amatam virzīs Nauri Puntuli.
Viņš ir operdziedātājs un Rīgas domes deputāts.

Puntulis kā pirmo prioritāti nosauca algu pieaugumu nozarē.

 Krievijas laikraksti solidarizējas ar Golunovu

„Es un Mēs esam Ivans Golunovs”.
To pirmajā lapā pirmdien, 10. jūnijā, publicēja trīs ietekmīgi Krievijas laikraksti.
Tas ir atbalsts portāla „Meduza” žurnālistam.

Golunovs strādāja pie korupcijas atmaskošanas Krievijā.
Tomēr viņu aizvadītajā nedēļā aizturēja.

Neatkarīgie žurnālisti un cilvēktiesību aktīvisti arestu uzskata par politiski motivētu.

Mali nogalināti 100 cilvēki

Mali nogalināti 100 cilvēki.

Par sadursmēm Rietumāfrikas valstī raksta raidorganizācija BBC.

Uzbrukumā personas atklāja uguni, laupīja un dedzināja.
Patlaban turpinās glābšanas darbi un bez vēsts pazudušo meklēšana.

Šajā valstī arī iepriekš notika vardarbīgi incidenti.
Tos izraisīja etniskā dažādība.

Kazahstānā turpinās protesti

Kazahstānā turpinās protesti pret prezidenta vēlēšanām.
Tajās uzvarēja pašreizējā prezidenta pienākumu izpildītājs.

Demonstranti šo kandidātu saista ar autoritāru režīmu.

Honkongā notiek plaši protesti

Vairāk nekā miljons cilvēku protestēja Honkongā.
Demonstranti iebilda pret jaunu likumu.
Viņu skatījumā izmaiņas paredzēs jebkuras nevēlamas personas izraidīšanu uz Ķīnu.

Varas iestādes gan šādus apgalvojumus noraida.
Turklāt Honkongas līdere protestētājiem nepiekāpsies.

Šī bija skaitliski lielāka protesta akcija Honkongā 21.gadsimtā.

Sieviešu futbolā Pasaules kausā jauns skatītāju rekords

Pasaules sieviešu futbola kausa spēlēs jauns rekords.
Francijas un Dienvidkorejas spēli divos televīzijas kanālos redzēja vairāk nekā 10 miljoni skatītāju.

Nekad iepriekš nacionālo komandu mači tik lielu auditoriju nepiesaistīja.
Tā raksta ārvalstu sporta mediji.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā
Lai skatītu šo resursu, mums ir nepieciešama jūsu piekrišana sīkdatnēm.

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti