Sadaļas Sadaļas

Ziņas vieglajā valodā 10. decembrī

Ziņas vieglajā valodā 10. decembrī.

 

Ziņas vieglajā valodā 10.decembrīDace Simanoviča

Veselības aprūpes sistēmā izsludina ārkārtas stāvokli

Veselības aprūpes sistēmā izsludināja ārkārtas stāvokli.
Tas tāpēc, ka Covid-19 dēļ slimnīcas ir pārslogotas.
Slimnīcu vadītāji tagad varēs ātrāk veikt izmaiņas.
Vieglāk būs pārvirzīt medicīnas personālu uz citurieni.
Slimnīcas pašas varēs atteikties no plānveida pakalpojumiem.
Vairākās slimnīcās būs papildu gultasvietas Covid 19 pacientiem.


Saslimstība ar Covid 19 Latvijā joprojām nemazinās

Saslimstība ar Covid-19 Latvijā joprojām nemazinās.
Aizvadītajā diennaktī Latvijā inficēšanos atklāja vēl 890 cilvēkiem, 11 pacienti miruši.
Ļoti daudz saslimušo arī kaimiņvalstīs – Lietuvā un Igaunijā.
Turklāt Lietuvā atkal līdz šim lielākais vienā dienā reģistrēto gadījumu skaits.
Tur Covid-19 atklāja vēl 3330 cilvēkiem un 31 pacients ir miris.
Slimnīcas ir pilnas, un kaimiņvalstī visiem palīdzību vairs nevar nodrošināt.
Ārstiem nākas šķirot pacientus – vispirms palīdzēt tiem, kuriem lielākas iespējas atveseļoties.

Covid-19  atklāj arī Latvijas Onkoloģijas centra Staru terapijas stacionārā

Covid-19 atklāja arī 11 pacientiem Latvijas Onkoloģijas centrā Staru terapijas stacionārā.
Šiem pacientiem nekavējoties pārtrauca staru terapiju, lai viņu veselība nepasliktinātos.
Nedēļas sākumā dažiem pacientiem bija saslimšanas pazīmes, tādēļ pārbaudīja visus pacientus un mediķus.
Lielākā daļa pacientu staru terapijas stacionārā nebija inficējušies.
Viņi turpina ārstēšanos.

Daugavpilī trūkst pilsētas autobusu šoferu

Daugavpilī trūkst pilsētas autobusu šoferu.
Tas tāpēc, ka ļoti daudzi slimo.
No vairāk nekā 100 šoferiem slimo gandrīz trešā daļa.
Reisu skaits jau ir samazināts un piesaista vēl citus šoferus.
Tomēr aizvietotājus ir grūti atrast.

Minimālais pensiju apmērs neatbilst Satversmei

Normas, kas nosaka vecuma pensijas minimālo apmēru, neatbilst pamatlikumam.
Tā lēma Satversmes tiesa.
Šo lietu pieteica Augstākā tiesa un tiesībsargs Juris Jansons.
Šobrīd minimālā vecuma pensija ir 80 eiro.
Ar šādu summu cilvēks nevar nodrošināt pamatvajadzības, uzskata tiesībsargs.

LM un VM plāno uzlabot paliatīvo aprūpi

Veselības un Labklājības ministrija iepazīstināja valdību ar plānu, kā uzlabot paliatīvo aprūpi.
Pirms gada tam īpašu uzmanību pievērsa arī sabiedriskie mediji.
Turpmākajos gados plānota mobila paliatīvās aprūpes komanda pieaugušajiem.
Iecerēts, ka aprūpes pakalpojums un psihosociālais atbalsts būs pieejamāks.
Paliatīvā aprūpe Latvijā nepieciešama vairāk nekā 2000 cilvēku.
Plāna īstenošanai vajag ap 18 miljoniem eiro.

Apcietina par Covid-19  viltus  ziņu izplatīšanu aizturēto aktīvistu

Rīgas pilsētas Latgales priekšpilsētas tiesa ceturtdien, 10. decembrī, apcietināja Valentīnu Jeremejevu, jo viņš par Covid-19 izplatīja viltus ziņas.
Viņš var līdz 10. janvārim samaksāt 50 000 eiro drošības naudu, lai izkļūtu brīvībā.
Šajā lietā aizturēja vēl vienu personu.
Viņai piemēroja ar brīvības atņemšanu nesaistītu drošības līdzekli.

Eiropas Komisijai ir “plāns B” attiecībām ar Lielbritāniju

Eiropas Komisija publiskoja rezerves rīcības plānu gadījumam, ja ar Londonu neizdosies vienoties par tirdzniecību nākotnē.
31. decembrī noslēdzas pārejas periods pēc Apvienotās Karalistes izstāšanās no Eiropas Savienības.
Līdz tam brīdim abām pusēm jāvienojas par turpmākajām attiecībām.
Rezerves plānu vajag, lai novērstu haosu gaisa satiksmē starp Eiropas Savienību un Apvienoto Karalisti un arī turpmāk kursētu sauszemes transports.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā
Ziņas
Jaunākie
Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt