Ziņas vieglajā valodā 1. jūlijā

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 2 gadiem.

Ziņas vieglajā valodā 1. jūlijā.

Ziņas vieglajā valodā 1. jūlijā
00:00 / 00:00
Lejuplādēt

 

 

Stājas spēkā novadu reforma

No šodienas 119 pašvaldību vietā Latvijā ir 43.

Tas tāpēc, ka stājas spēkā novadu reforma.

Lielākajā daļā pašvaldību šodien ievēlēja jaunos vadītājus.

Vairākas lielās pašvaldības turpinās vadīt tie paši cilvēki.

Piemēram, Jūrmalas mēra krēslā atkal Gatis Truksnis no Zaļo un zemnieku savienības.

Viņa partijas biedrs Andris Rāviņš turpinās vadīt Jelgavas domi.

Daugavpils domes priekšsēdētājs būs Andrejs Elksniņš no "Saskaņas".

Par Ogres novada pašvaldības vadītāju atkārtoti ievēlēja Egilu Helmani no Nacionālās apvienības.

Vienā pašvaldībā domes priekšsēdētāju pirmajā sēdē neievēlēja.

Tā bija Ventspils, kur neizdevās ievēlēt apcietinājumā esošo Aivaru Lembergu no partijas "Latvijai un Ventspilij".

Par viņu nobalsoja seši deputāti, pret arī bija seši.

Domes sēdi pārtrauca līdz 5. jūlijam.

 

No šodienas izmaiņas nodokļos

No šodienas daudziem mainās kārtība, kā jāmaksā nodokļi.

Obligātās sociālās iemaksas tagad jāmaksā visiem neatkarīgi no darbības formas.

Uzņēmējus pārstāvoša organizācija saka, ka pandēmija ir nepiemērots laiks šādām izmaiņām.

Tāpat pieļauj, ka daudzi darba devēji atteiksies no darbiniekiem, kuri strādā nepilnu laiku.

 

Par gāzi un elektrību jāmaksā vairāk

No šodienas pieaug "Latvijas gāzes" dabasgāzes tarifi.

Tāpat vairāk būs jāmaksā par elektrību.

Elektrība un gāze kļūst dārgāka, jo pasaulē pēc pandēmijas ekonomika atkal attīstās, turklāt bija ļoti auksta ziema.

Tomēr šīs cenu izmaiņas ietekmēs arī citas nozares.

Līdz ar to par daudzām precēm būs jāmaksā vairāk, jo to ražošana kļūs dārgāka.

 

Atcelts ārkārtējais stāvoklis medicīnā

No šodienas ārkārtējais stāvoklis medicīnā ir atcelts.

Tas nozīmē, ka slimnīcas varēs vairāk palīdzēt hroniskajiem slimniekiem.

Mazas Covid-19 nodaļas medicīnas iestādēm joprojām būs jāuztur.

Slimnīcām jāvar strauji atgriezties iepriekšējā režīmā, ja būs tāda vajadzība.

Par Covid-19 datiem aizvadītajā diennaktī: Latvijā apstiprināja 71 jaunu gadījumu, septiņi cilvēki miruši.

Slimnīcās ārstējas aizvien mazāk Covid-19 pacientu – šobrīd tādu ir 128.

 

Brīdina par jaunu Covid-19 vilni

Divus mēnešus Eiropā Covid-19 gadījumu skaits saruka.

Tagad Pasaules Veselības organizācija brīdina, ka iespējams jauns vīrusa vilnis.

Tā tas būs gadījumā, ja cilvēki neievēros noteikumus.

Arvien plašāk izplatās koronavīrusa delta jeb Indijas paveids.

Tas aizstāj vīrusa alfa jeb Lielbritānijas paveidu, kas iepriekš bija galvenais.

 

ES sāk darboties Covid-19 sertifikāts 

Eiropas Savienībā sāk darboties digitālais Covid-19 sertifikāts.

Ar to vajadzētu būt vieglākai ceļošanai bloka dalībvalstu vidū.

Aviācijas nozares pārstāvji brīdina par iespējamu haosu Eiropas lidostās.

 

Olimpiskajās spēlēs Latviju pārstāvēs 33 sportisti

Tokijas olimpiskajās spēlēs Latviju pārstāvēs 33 sportisti 14 sporta veidos.

Vakar bija zināms par 30 sportistiem.

Pēc Pasaules Vieglatlētikas savienības oficiāla lēmuma komandu papildina vēl trīs.

Tās būs šķēpmetēja Madara Palameika un Anete Kociņa, kā arī vidējo distanču skrējēja Līga Velvere.

 

Laika ziņas

Tuvākajā diennaktī būs mainīgs mākoņu daudzums.

Naktī vietām, galvenokārt valsts dienvidrietumu daļā, īslaicīgi līs.

Nakts sākumā iespējams arī pērkona negaiss.

Dienā bez nokrišņiem.

Pūtīs lēns austrumu vējš, negaisa laikā brāzmains.

Gaisa temperatūra naktī +15…+20 grādi, līča Kurzemes piekrastē +20…+22 grādi.

Dienā +24…+29 grādi.

 

Rīgā – naktī neliels, dienā – mainīgs mākoņu daudzums.

Bez ievērojamiem nokrišņiem.

Gaisa temperatūra naktī +19…+20 grādi, dienā +27…+29 grādi.

Laika tips 2. – labvēlīgs.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti