Ziņas vieglajā valodā 30. oktobrī

Ziņas vieglajā valodā 30. oktobrī.

Ziņas vieglajā valodā 30. oktobrī
00:00 / 00:00
Lejuplādēt

Plāno 12% PVN likmi augļiem un dārzeņiem

Svaigiem augļiem un dārzeņiem nākamajā gadā būs 12% pievienotās vērtības nodokļa (PVN) samazinātā likme.

Vairākus gadus augļiem un dārzeņiem PVN likme ir 5%.

Bija paredzēts no tik zemas likmes atteikties un atgriezties pie likmes pilnā apmērā – 21%.

Taču koalīcija ir vienojusies atbalstīt vietējos augļu un dārzeņu ražotājus.

 

Valdībā vērtēs Stambulas konvencijas ratifikāciju

Rīt izskatīšanai valdībā virzīs jautājumu par Stambulas konvencijas ratifikāciju.

Stambulas konvencija ir Eiropas Padomes konvencija par vardarbības pret sievietēm un vardarbības ģimenē novēršanu un apkarošanu.

Šonedēļ Saeimā sāks skatīt arī likumprojektus partnerattiecību regulējuma ieviešanai.

Līdz šim mēģinājumi nostiprināt neprecētu pāru kopdzīvi bija neveiksmīgi.

Tagad varētu būt tā, ka partnerattiecību regulējumam, kas dotu dažādas tiesības arī viendzimuma pāriem, Saeimā būtu vairākuma atbalsts.

 

Izraēlas armija turpina sauszemes un gaisa operācijas Gazā

Izraēlas armija turpina sauszemes un gaisa operācijas Gazas joslā.

Turpinās bombardēšana, kā arī sadursmes uz zemes.

Humānā situācija Gazas joslā turpina pasliktināties.

Situācija ar dzeramo ūdeni, pārtiku un medikamentiem, arī degvielu, joprojām ir kritiska.

Izraēlas īstenoto uzlidojumos nogalināto skaits turpina pieaugt, taču nav precīzi zināms, cik to ir.

 

Izraēlas armija atbrīvojusi savu kareivi no "Hamās" gūsta

Izraēlas armija no "Hamās" gūsta atbrīvoja savu kareivi.

Viņu nolaupīja 7. oktobrī.

Atbrīvotā ķīlniece jūtas labi un ir satikusi savu ģimeni.

Šodien kļuva zināms, ka "Hamās" teroristi nogalināja tetovējumu mākslinieci Šani Luku.

To apstiprināja viņas ģimene.

Viņu nolaupīja 7. oktobrī, kad "Hamās" uzbruka mūzikas festivāla dalībniekiem.

 

Starptautisku nosodījumu izpelnās grautiņi Dagestānā

Starptautisku nosodījumu izpelnījušies pret Izraēlu vērstie grautiņi Krievijas Ziemeļkaukāza republikas Dagestānas galvaspilsētas Mahačkalas lidostā.

Aptuveni tūkstotis cilvēku iebruka lidostā un vērsās pret pasažieriem, kas atlidoja no Izraēlas.

Pret ebrejiem vērstas akcijas notika arī citur Krievijas Ziemeļkaukāza reģionā.

 

Krievijas apšaudēs Hersonas un Odesas apgabalā nogalināti divi cilvēki

Krievijas apšaudēs Hersonas un Odesas apgabalā nogalināti divi cilvēki un desmitiem ievainoti.

Postījumi nodarīti dzīvojamām ēkām, baznīcas kapelai un trāpīts arī kādam maršruta autobusam.

Odesā Krievijas raķete trāpīja kuģu remontdarbnīcai.

Ir ievainoti vairāki strādnieki.

 

Ukrainas spēki Krimā iznīcinājuši Krievijas pretgaisa aizsardzības objektu

Ukrainas bruņotie spēki Krievijas okupētajā Krimā iznīcināja Krievijas armijas pretgaisa aizsardzības objektu.

Sīkāku informāciju ukraiņi nesniedz, un arī Krievija par tiem nestāsta.

 

Tomēr neslēgs sešas vilciena pieturas

Nākamgad tomēr vēl neslēgs sešas vilciena pieturas.

Bija paredzēts slēgt pieturas – Cenu, Kūdru, Dārziņus, Rumbulu, Kaibalu un Inčupi.

Taču Sabiedriskā transporta padome staciju slēgšanu atcēla.

 

Rīgā izmaiņas 7. maršruta tramvaja kustībā

Rīgā no šodienas ir izmaiņas 7. maršruta tramvaja kustībā.

Daļu no maršruta – Ķengaragā aiz Dienvidu tilta – tramvaja vietā brauc autobuss 7T.

Pasažieri pārsēsties no tramvaja autobusā var pieturvietā "Krasta masīvs".

 

Laika ziņas

Latvijā būs lielākoties mākoņains laiks.

Lietus, dienā valsts rietumos līs ilgstoši un stipri.

Naktī daudzviet bieza migla.

Dienvidu vējš 2–7 metri sekundē.

Gaisa temperatūra naktī 3…8 grādi, Vidzemes ziemeļos 1…2 grādi.

Dienā 7…11 grādi.

 

Rīgā palaikam neliels lietus, no dienas vidus ilgstošs lietus.

Naktī un no rīta veidosies migla.

Dienvidu vējš 2–7 metri sekundē.

Gaisa temperatūra naktī 6…7 grādi, dienā 8…10 grādi.

Laika tips naktī 2. – labvēlīgs, dienā 3. – nelabvēlīgs.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti