Minētie satiksmes ierobežojumi neattiecas uz valsts galveno un svarīgāko reģionālo autoceļu maršrutiem, tāpēc netiek ietekmēti kravu tranzīta un apjomīgākie iekšzemes autopārvadājumi.
Ierobežojumi katru gadu tiek ieviesti visos valsts reģionos – aptuveni 12 000 km valsts autoceļu posmu kopgarumā ar grants un stipri nolietotajiem asfaltbetona segumiem, uzstādot aizlieguma ceļa zīmes, kas ierobežo transportlīdzekļu maksimālo pilno masu (pārsvarā 10 tonnas). Savā pārziņā esošajos ceļu tīklos līdzīgi rīkojas arī pašvaldības.
Kā norādīja VAS „Latvijas Valsts ceļi”, šāda prakse ir vispāratzīta un to īsteno arī kaimiņvalstīs un Ziemeļeiropā.
Izvērtējot vairākus faktorus, kravas autopārvadājumu ierobežojumu ieviešana un atcelšana konkrētajā ceļa posmā tiek veikta individuāli.
Uz atsevišķiem ceļiem Kurzemē un valsts centrālajā daļā, šie ierobežojumi jau ir spēkā, taču tuvākajā laikā tie tiks ieviesti masveidā visos valsts reģionos. Uz dažiem, kritiskā stāvoklī esošajiem autoceļiem, šādi satiksmes ierobežojumi noteikti pastāvīgi visu gadu.
VAS „Latvijas Valsts ceļi” arī atzīmēja, ka nekādas īpašas atļaujas kravu izvešanai šķīdoņa laikā netiek un netiks izsniegtas. Šo satiksmes ierobežojumu ievērošanu pastiprināti kontrolē sadarbībā ar Valsts policiju.
Pa visiem autoceļiem bez ierobežojuma atļauts pārvietoties operatīvajiem transportlīdzekļiem un, ar ceļa īpašnieku saskaņotā maršrutā, CSDD reģistrētajiem "svaigpiena transportlīdzekļiem".