Dienas notikumu apskats

Brazīlijas Senāts atstādina no amata prezidenti Rusefu

Dienas notikumu apskats

Pēc pretraķešu bāzes aktivizēšanas Rumānijā, Putins noraizējies par Krievijas drošību

Vidzemes šoseju aiz Garkalnes sola sakārtot tikai 2018. gadā

Vidzemes šoseju aiz Garkalnes sola sakārtot tikai 2018. gadā

Līdz rudenim uzņēmumam «Tilts» jāpabeidz dzelzceļa pārvada pārbūve Augšlīgatnē. Gandrīz miljonu eiro vērtais projekts ir lielākie šogad plānotie darbi uz Vidzemes šosejas, kas posmā starp Garkalni un Siguldu ir sliktā stāvoklī. Šo posmu valsts plānoja atjaunot jau pirms sešiem gadiem ar tā dēvētās publiskās – privātās partnerības palīdzību. Taču krīzes dēļ netika pat līdz iepirkumam.

Pārsimt metru garo posmu pār dzelzceļu Augšlīgatnē autovadītāji kopš pagājušās nedēļas pārmaiņus veic pa pagaidu tiltu. Ar tādām neērtībām jārēķinās līdz pat rudenim.

"Šomēnes varam šo tiltu demontēt un sākt jau dzīt pāļus, pa vasaru izbūvēt jaunu tiltu un rudenī noasfaltēt un nodot ekspluatācijā jauno tiltu un pabeigt šo projektu. Jaunā pārvada garums būs 50 metri," teica kompānijas "Tilts" Būvniecības departamenta direktors Artjoms Gridņevs, norādot, ka jaunais tilts būs nedaudz platāks nekā esošais, jo būs izbūvēts arī velo celiņš.

Līgatnes novada izpilddirektors Egils Kurpnieks teic, ka daļa šosejas uzlabojumus sagaidījusi jau pērn.

"Protams, Vidzemes šoseja ir ļoti nozīmīga artērija arī Līgatnes novadam. Bet Līgatnes situācija nebija arī pirms tam tik briesmīga, ka būtu jāgaudo uz debesīm. Sagaidījām un esam priecīgi. Tiešām ceļš ir kvalitatīvs, un vēl pienāk šis nozīmīgais dzelzceļa pārvads klāt un gājēju celiņš, ko mēs ļoti gaidījām, jo tiešām tā situācija šeit bija kritiska," atzina Kurpnieks.

Tikmēr ārpus Līgatnes novada Vidzemes šosejas segums lielākoties ir sliktā stāvoklī. Posmu līdz Siguldai bija plānots atjaunot jau pirms sešiem gadiem, taču toreiz izgāzusies ideja tur īstenot publiskās – privātās partnerības projektu. Patlaban sakārtošanu tikai plāno, stāsta uzņēmuma "Latvijas Valsts ceļi" vadītājs Jānis Lange.

"Šobrīd arī tiek realizēti divi satiksmes drošības uzlabošanas projekti. Viens Augšlīgatnē -  ietvīte tepat, kas pienāk klāt pie šī tilta, un arī tālāk Ieriķos tiek izbūvēts velo ceļš un ietvīte. Projektējas vairāki posmi. Viens ir posms "Bērzkrogs", kas, manuprāt, ir viens no sliktākajiem galveno autoceļu posmiem. Nākamgad tur uzsāksies darbi. Tāpat projektējas tālāk "Sēnītes" posms no tās vietas, kur pabeigts pagājušajā gadā, tālāk virzienā uz Siguldu līdz Valmieras šosejas pieslēgumam. Tur plānots, ka projekts būs pabeigts nākamā gada beigās, un 2018.gadā varētu tur uzsākt rekonstrukciju," teica Lange.

Tāpat nākamgad Vidzemes šosejā plānots rekonstruēt divus tiltus.

Šogad kopumā valsts ceļos ieguldīs 313 miljonus eiro, kas ir par 45 miljoniem vairāk nekā pērn. Vairāk nekā puse naudas ir Eiropas Savienības (ES) finansējums, un "Latvijas Valsts ceļu" šefs Lange vērtē, ka ilgam laikam naudas nepietiks. ES fondu līdzekļi varētu tikt izsmelti aptuveni 2018.gadā.

"Tad ir jautājums, kā tālāk nodrošināt, lai ceļi tiktu sakārtoti vismaz šādā pašā tempā. Bet nu realitātē mēs zinām, ka šis temps nepieciešams lielāks, jo katru gadu diemžēl ceļi nolietojas vairāk, nekā mēs spējam atjaunot," atzina Lange.

Patlaban uzlabojas situācija tikai uz valsts galvenajiem autoceļiem, bet reģionālos valsts ar remontiem notur vismaz apmierinošā stāvoklī. Tikmēr teju puse no vietējās nozīmes autoceļiem ir sliktā stāvoklī vai pat sabrukuši.

Satiksmes ministrija līdz vasaras beigām sola nākt klajā ar ekspertu darba grupas piedāvājumiem valsts ceļu sakārtošanai. Viens no variantiem būtu daļu ceļu nodot pašvaldībām.

Latvijā
Ziņas
Jaunākie
Interesanti