Latvija ir starp tādām vadošajām valstīm Eiropas Savienībā, kuras iedzīvotāji ikdienā izmanto dažādus elektroniskos pakalpojumus, piemēram, internetbanku un sociālos tīklus. Tomēr vēl aizvien maza iedzīvotāju daļa, aptuveni 40-50% cilvēku, izmanto arī valsts piedāvātos e-pakalpojumus, visbiežāk Ceļu satiksmes un drošības direkcijā un Valsts ieņēmumu dienestā. Tāpēc visu gadu kampaņā “Valsts ir internetā” iepazīstinās ar valsts piedāvātajiem elektroniskajiem pakalpojumiem.
Kā noskaidrojuši kampaņas organizatori, iedzīvotājus no elektroniskajiem pakalpojumiem attur retā saskarsme ar valsts pārvaldes iestādēm un uzticība klātienes apkalpošanai. “Pirmais aspekts, ka cilvēkam vispār nav ļoti bieža saskare ar valsts pārvaldi, tādēļ viņš drošības un nekļūdīšanās nolūkā labāk izvēlas doties klātienē. Tas ir tā kā drošākais ceļš – man reti vajag, es labāk eju to drošo ceļu,” skaidro Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas Elektronisko pakalpojumu nodaļas vadītājs Gatis Ozols.
Kampaņa ilga visu šo gadu. “Tās pamatdoma ir tāda, ka mums šobrīd ir izstrādāti vairāk nekā 300 elektroniskie pakalpojumi un mēs esam viena no vadošajām valstīm, kur ikdienā izmanto šos e-pakalpojumus. Uzņēmēji izmanto, bet iedzīvotāji nezina par tām iespējām, kā izmantot valsts e-pakalpojumus. Mēs noskaidrojām, ka cilvēku visvairāk iedrošina, ja viņam praktiski parāda,” stāsta Ozols.
To iedzīvotāju skaits, kas dod priekšroku pakalpojumus lietot elektroniski, pieaudzis par 9%. Un arī par 9% samazinājies to iedzīvotāju skaits, kuri izvēlas labāk doties personīgi klātienē runāt ar iestādi, lai saņemtu šos pakalpojumus, tātad cilvēki arī kļūst drošāki.