Vairākos novados iedzīvotāji izmēģina tiešsaistes konsultācijas ar sociālās apdrošināšanas aģentūru

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 2 gadiem.

Iedzīvotājiem vairs nav jābrauc uz Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūras (VSAA) filiālēm, lai saņemtu konsultācijas vecuma pensiju, slimības pabalstu, invaliditātes pensiju un vecāku pabalstu saņemšanā. To tagad var izdarīt tiešsaistē – videoformātā no vienotā klientu apkalpošanas centra. Jauninājums kā izmēģinājums pagaidām darbojas vien Olainē, Ilūkstē, Viļakā un Višķos, taču drīzumā to plāno arī citviet Latvijā.

Vienotajos klientu apkalpošanas centros jauna iespēja - attālināta saziņa ar Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūras speciālistu
00:00 / 04:44
Lejuplādēt

Višķu vienotais klientu apkalpošanas centrs Daugavpils novadā ir viens no četriem valstī, kur šobrīd tiešsaistē ir iespējams videoformātā sazināties ar Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūras jeb VSAA speciālistu. „Tā ir attālinātā konsultācija, kad mēs tiešsaistē pieslēdzamies VSAA. Vienā datora pusē VSAA darbinieks, otrā pusē – mūsu klients. Tur ir konsultācijas vecuma pensiju, slimības pabalstu, invaliditātes pensiju un vecāku pabalstu saņemšanā.

Viņi savstarpēji pārrunā savu jautājumu, precizē visas neskaidrības un rod risinājumu. Tāds pakalpojums ir ļoti labs un nepieciešams, 

ņemot vērā esošo situāciju valstī, ka mēs nevaram ienākt jebkurā iestādē sev vēlamajā laikā, lai noskaidrotu sev vēlamo jautājumu. Tāpēc šis pakalpojums ir ļoti pieprasīts un ļoti jauks,” pastāstīja centra vadītāja Ruta Grustāne.

Tā ir Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas (VARAM) iniciatīva, lai pakalpojumus tuvinātu iedzīvotājiem, īpaši laukos dzīvojošajiem. „Šis pilotprojekts tiks pārbadīts Olaines, Ilūkstes, Viļakas un Višķu vienotajos klientu apkalpošanas centros. Un galvenā pilotprojekta būtība ir iespēja klientiem attālināti, videoformātā saņemt atbildi par iestādes kompetencē esošajiem jautājumiem. Tas arī dod skaidru signālu uzsāktajai reformai, ka arvien vairāk dažāda veida valsts pakalpojumu būs pieejami iespējami tuvāk iedzīvotājiem,” sacīja par jomu atbildīgais ministrs Artūrs Toms Plešs (“Attīstībai/Par!”).

Jānis Jakobsons ir viens no tiem Višķu centra klientiem, kuri pirmie izmantoja tieši tiešsaistes saziņas iespēju ar VSAA speciālistu.

Viņš ir gandarīts par jauno pakalpojumu un dalās pieredzē: „Caur internetu, tiešsaistē ar VSAA Daugavpils nodaļu bija savienojums sakarā ar pensijas jautājumu. Es visu tur atrisināju. Bija konsultāciju, man nebija jābrauc uz Daugavpili.

Bija izdevīgi, viss caur internetu. Var aiziet uz pagastu un nebraukt uz to pilsētu.

Daudziem ir problēma aizbraukt, jo nav jau tik daudz tā transporta no laukiem. Vienīgi cilvēkiem jābūt sagatavotiem pašiem, pirms doties uz šo konsultāciju, kaut kas jau piemirstas, tāpēc kaut uz lapiņas vajag pierakstīt [jautājumus], lai nav atkal jāsazinās.”

Višķu vienotais klientu apkalpošanas centrs tika izveidots kā viens no pirmajiem valstī 2015. gadā. Kopš tā brīža klientu loks aug, pieprasījums ir. Tur nāk gan zemnieki pieteikties Lauku atbalsta dienesta pasākumiem, gan vēršas cilvēki Valsts ieņēmumu dienesta pakalpojumu saņemšanai, kas šobrīd ir vispieprasītākie.

„Ar katru gadu skaits aug. Pa šo laiku pie mums pakalpojumus saņēmuši 5,5 tūkstoši, ar katru gadu skaits pieaug un pieaug. Cilvēki iepazīst sistēmu, iepazīst iespējas, arī klientu loks paplašinās. Brauc daudz no Preiļiem, Aglonas, Daugavpils novada, arī no Daugavpils pilsētas brauc tieši VID jautājumu sakarā. Nāk klāt arī daudz jaunu pakalpojumu,” pastāstīja centra vadītāja Ruta Grustāne.

Pakalpojumu skaits šajos centros tuvojas simtam, apliecināja ministrs, paužot, ka iespējas kļūs vēl lielākas. „Šobrīd šajos klientu apkalpošanas centros tiek apkalpotas 12 valsts iestādes, kopumā atbalstot 97 pakalpojumu pieteikšanas punktus. Taču nākotnē šis pakalpojumu grozs ievērojami palielināsies un palielināsies arī ģeogrāfiskais tīkls. Ja šobrīd Latvijā kopumā ir 122 valsts un pašvaldību vienotie klientu apkalpošanas centri, tad

līdz 2023. gadam ir plānots izveidot 592 centrus.

Tas nozīmē, ka katrā pagastā būs pa centram, kur iedzīvotāji varēs ērti un pieejami saņemt pakalpojumus, kas viņiem būs nepieciešami,” sacīja Plešs.

Finansējums tam arī paredzēts. „Ir pieejams valsts finansējums 914 tūkstošu eiro apmērā, taču šī tīklu paplašināšanai ir plānots piesaistīt Atveseļošanas fonda līdzekļus 6 miljonu eiro apmērā,” pastāstīja politiķis.

Kā sola VARAM, šādi vienotie klientu apkalpošanas centri katrā no pagastiem sāks darbu līdz 2023. gadam.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti