Dienas ziņas

Pieaugušo izglītība – valsts prioritāte?

Dienas ziņas

Īres parādi dilst lēni

Uzņēmēji iesaistīsies ceļa attīstībā

Uzņēmēji nav gatavi gaidīt ES naudu un grasās palīdzēt savest kārtībā slikto ceļu Mērsragā

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 8 gadiem.

“Mums sakārtots Stendes–Mērsraga ceļš bija vajadzīgs vakar, ir vajadzīgs šodien, nevis pēc pieciem gadiem,” tā atzīst Talsu novada uzņēmēji. Tieši viņi rosināja visas iesaistītās puses sēsties pie viena galda un rast risinājumu problēmai, kas aktuāla vairākus desmitus gadu.  

49 kilometru garais vietām grantētais ceļš no Mērsraga līdz Stendei ir pamatīgs izaicinājums kravas transportam, jo tas ir līkumots, ar intensīvu satiksmi. Mērsraga ostai, kas ir uzņēmēju galamērķis, ir izstrādāti attīstības plāni, taču nesakārtotais ceļš tos kavē.

Mērsraga ostas pārvaldnieks Jānis Budreika atzīst – ja ceļš “būtu sakārtots, tad mums arī izmaksas būtu lētākas un mēs būtu konkurētspējīgi, tātad mēs varētu palielināt eksportu, kas atkal dotu papildus jaunas darba vietas”.  

Lai nokļūtu Mērsraga ostā, SIA “SBE Latvia” izmanto 20 kilometru garāku apkārtceļu, kas par vienu trešdaļu sadārdzina transporta izmaksas un neļauj konkurēt ar citiem uzņēmumiem Eiropā. Uzņēmējs uzskata, ka sakārtots ceļš ļautu attīstīties visam Ziemeļkurzemes reģionam.

Līdz 2020. gadam nav paredzēti Eiropas projektu līdzekļu valsts vietējo autoceļu asfaltēšanai, tāpēc vietējie uzņēmēji bija iniciatori  trešdienas tikšanās reizei, kurā nolemts slēgt sadarbības līgumu par ceļa uzturēšanu starp uzņēmējiem un valsts akciju sabiedrību “Latvijas Valsts ceļi”.

VAS “Latvijas Valsts ceļi” valdes priekšsēdētājs Jānis Lange skaidroja, ka plānošanas reģions arī no savas puses izskatīs iespēju šī ceļa prioritāti pavirzīt augstāk.

“Nu un skatīsimies, bet, protams, jāsaka tā,  ka apsolīt to, ka tuvākajos divos vai trijos gados šis ceļš varētu tikt noasfaltēts, es nevaru vēl šobrīd,”  sacīja Lange.

Jau ir noņemta kravas smaguma ierobežojuma zīme, kas nozīmē, ka satiksmes intensitāte palielināsies, tāpēc reizē ar sadarbības līguma projekta gatavošanu jāsāk ceļa monitorings.

“Jāsaprot, kā šis ceļš uzvedas, kas notiek, ja palielina slodzi. Un tad jau būs skaidrs,  kāda būs rīcība ikdienas uzturēšanas darbā,” sacīja Talsu novada domes priekšsēdētāja vietnieks Normunds Tropiņš.

Lai gan sadarbības līguma projekts vēl taps, jau šobrīd pēc vairāku desmitu gadu gaidīšanas uzņēmēji beidzot saredz pozitīvu izeju no šīs problēmas.  

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti