Dienas ziņas

Valsts kontrole kritizē tēriņus profesionālajā izglītībā

Dienas ziņas

19 "Forevers" darbiniekiem atklāj Covid-19

Pēc pusgadsimta no Lietuvas uz Tērveti gluds ceļš

Tērvetes puses iedzīvotāji priecājas par beidzot salaboto ceļu līdz Lietuvai

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 3 gadiem.

Pēc pusgadsimta ilgas gaidīšanas Tērvetes novadu ar Lietuvu atkal savieno gluda asfalta lenta. Piecpadsmit kilometru garā ceļa posma rekonstrukcija izmaksājusi 10 miljonus eiro, bet ieguvēji būšot ne tikai vietējie iedzīvotāji. Līdzko robežu varēs šķērsot bez ierobežojumiem, labums tiks arī tūrisma un ēdināšanas pakalpojumu sniedzējiem.  

Reģionālais autoceļš P95 posmā no Tērvetes līdz Lietuvas robežai gadu desmitiem bija īsts pārbaudījums gan spēkratiem, gan vadītājiem, un tikai retais vairs atceras, cik reižu  remontdarbi tika solīti.

“Ja pareizi atceros, tie bija kaut kādi septiņdesmitie gadi, kad sāka domāt, ka vajag remontēt, un arī pirmais mēģinājums bija. Asfalts tas nebija, te salēja tādu piķi, ar smiltīm kopā sabēra, un tā mēs te ilgi dzīvojām,” atcerējās tērvetnieks Andris Vēveris.

Un tomēr brīnums, pateicoties Eiropas Savienības fondiem, kas seguši 85% izmaksu, ir noticis.

Remontdarbu laikā gan Augstkalnes lauksaimnieki bija gatavi piketēt pret ilgi gaidīto rekonstrukciju, jo izveidotais aplis un saliņas bija pārāk traucējošas lielajai lauksaimniecības tehnikai.

Tagad zemnieku vēlmes iespēju robežās izpildītas.

“Šī ir problēma, ar ko mēs saskaramies faktiski visos reģionālo ceļu projektos, jo mēs pārbūvējam, sakārtojam atbilstoši satiksmes organizācijas prasībām pieslēgumus, krustojumus un, protams, lauksaimnieki nav pieraduši pie šādām izmaiņām, un arī lauksaimniecības tehnika ir kļuvusi lielāka. Mēs esam gatavi uz kompromisiem, lai nodrošinātu, ka tehnika var izbraukt, un arī šajā gadījumā mēs to izdarījām,”  stāstīja “Latvijas Valsts ceļu” valdes priekšsēdētājs Jānis Lange.

Ceļa posma Tērvete–Lietuvas robeža rekonstrukcija izmaksājusi 10 miljonus eiro, un nepieciešamība padarīt Augstkalnes krustojumu izbraucamu arī lielajai tehnikai  projektu neesot sadārdzinājusi.

Ieguvēji no ceļa rekonstrukcijas būšot ne vien Tērvetes novada iedzīvotāji, kuriem nebūs jābaidās salauzt savus spēkratus, bet  katrs ceļa kilometrs ''sildīšot'' arī  novada ekonomiku.

“Es domāju, ka 100% būs ieguvums no tūrisma, jo uz mūsu tūrisma objektiem, bet visvairāk uz “Latvijas Valsts mežu” atpūtas parku brauc ļoti liela procentu daļa lietuviešu, un šis ceļš taču savieno Latviju ar Lietuvu, un tas ir būtiski arī starptautiski,” norādīja Tērvetes novada domes priekšsēdētāja Dace Reinika.

Šogad Latvijā kopumā tiks sakārtoti vairāk nekā 1250 kilometru ceļu, un cerības esot, ka arī nākamgad ceļu atjaunošana turpināsies tikpat jaudīgi.

“Ir iezīmēti, ka varētu būt papildus 50 miljoni eiro, bet ir jāsagaida valsts budžeta likums, un redzēsim, kas tiks nolemts,” sacīja Jānis Lange.

Šogad līdztekus budžetā paredzētajiem 250 miljoniem eiro ceļu remontdarbiem  papildus tika piešķirti 75  miljoni eiro.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti