Panorāma

Krievijas provocētais ASV kuģis Rīgas ostā

Panorāma

Rūpējas par apkārtējo vidi – katru dienu!

Kārtējie upuri uz šosejas Tīnūži-Koknese

Sola uzlabot satiksmes drošību uz bēdīgi slavenās šosejas Tīnūži-Koknese

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 8 gadiem.

Pēc daudzajām autoavārijām "Latvijas Valsts ceļiem" (LVC) beidzot ir plāns, kā padarīt drošāku satiksmi uz bēdīgi slavenās šosejas Tīnūži-Koknese. Trešdienas, 20.aprīļa, rītā uz tās notika kārtējā smagā autoavārija, kas dzēsa divu cilvēku dzīvības. Tikai trīs kilometrus no avārijas vietas pērn līdzīgā katastrofā bojā gāja jauna ģimene.

Šoseja Tīnūži-Koknese jau atkal apliecinājusi savu drūmo slavu. Tās 33.kilometrā trešdienas rītā sadūrās smagā automašīna DAF ar vieglo automašīnu "Volkswagen Golf". Un diemžēl arī šoreiz nav izticis bez upuriem. Bojā gājuši abi vieglajā mašīnā sēdošie cilvēki.

Vieglās mašīnas šoferis un viņa pasažiere bojā gājuši trieciena brīdī. Smagās mašīnas šoferis Andrejs stāsta, ka vieglā mašīna pretējā joslā iebraukusi pēkšņi un bez redzama iemesla. Viņš pats ir no Ukrainas un starptautiskos kravu pārvadājumus veic pēdējos 15 gadus.

"Vienkārši izskrēja pretējā joslā, būtībā man priekšā. (..) Šoseja bija būtībā tukša. (..) Es gan signalizēju, gan bremzēju. Viņš vienkārši brauca man priekšā," stāstīja Andrejs. Smagās mašīnas šoferim nekavējoši veikts alkohola tests, kas bijis negatīvs.

"Ja runā par sākotnējām liecībām, tad nekas neliecina, ka bijusi kaut kāda ātruma pārsniegšana vai agresīva braukšana. Iespējams. Tas bija cilvēciskais faktors – iespējams, cilvēks ir iemidzis vai novērsies no ceļa. Iespējams, ka izmeklēšanas laikā apstākļus izdosies noskaidrot," sacīja Valsts policijas Satiksmes drošības pārvaldes priekšnieks Normunds Krapsis.

Divarpus gadu laikā avārijās bojā gājušo skaits uz šī ceļa sasniedzis 14 cilvēkus.

Daudzo avāriju iemeslus analizējuši arī LVC eksperti – viņuprāt, bez pārgalvīgas braukšanas šeit autovadītājus apdraud cits faktors – šoseja ir ātra un vienmuļa, kas viegli var iemidzināt nogurušākos braucējus. Pašlaik vienīgā iespēja ir tā sauktās ribjoslas ieklāšana, kas pēc iebraukšanas pretējā joslā ar skaņu un vibrāciju var pamodinātu pat iemigušu šoferi.

"Tie ir 40 kilometri, kas šādi ir jānoklāj, līdz ar to tās būs ievērojamas izmaksas un būs nepieciešams finansējums. Līdz ar to tas nav tāds pasākums, ko var veikt operatīvi, tur būs nepieciešams kāds laiks, bet vai būs iespējams ieklāt šajā būvniecības sezonā, to rādīs iepirkuma rezultāti," teica LVC Komunikācijas daļas vadītāja Anna Kononova.

Uz šī ceļa jau ir uzstādīts fotoradars, ko drīzumā papildinās vēl viens. Tāpat atļautā ātruma ievērošanu kontrolē policijas ekipāžas. 

Zīmīgi, ka teju pirms gada trīs kilometrus nostāk no traģēdijas vietas notika līdzīga avārija. Apvidus auto ietriecās pretimbraucošā smagajā mašīnā. Toreiz bojā gāja visi vieglajā mašīnā braukušie – abi vecāki un viņu nesen dzimusī meitiņa.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti