Šogad atjaunos un izbūvēs 1000 km valsts ceļu

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 9 gadiem.

Dažāda veida ceļu būvniecības un uzturēšanas darbus šogad plānots veikt uz 1000 km valsts autoceļu. 2015.gada plānotais finansējums valsts autoceļiem ir līdz 256,143 miljoniem eiro, no kuriem 139,2 miljoni eiro veido valsts budžeta finansējums un līdz 117 miljoniem eiro – Eiropas Savienības (ES) fondu līdzekļi.

Valsts budžeta bāzes finansējums valsts autoceļiem šogad ir par 21% lielāks nekā 2014. gadā piešķirtais valsts budžeta finansējums kopumā (bāzes finansējums un līdzekļi neparedzētajiem gadījumiem), kas bija 114,3 miljoni eiro.

„Latvijas Valsts ceļi” pārstāve Anna Kononova Latvijas Radio programmai „Pēcpusdiena” skaidroja, lai arī lēnām, taču finansējums ceļa remontiem pieaug. Tiesa, aizvien tas ir pārāk mazs. Šogad visapjomīgākie darbi būs Liepājas šosejā – kopumā ap 57 kilometriem – notiks remonts pār Lielupi, kur būs pagaidu tilts.

Šogad būs būvdarbi uz Vidzemes šoseju posmā no Siguldas uz Rīgu. Pamīšus tiks slēgtas visas četras joslas.

Tikmēr žurnālists Arnis Blodons uzsver, ka ir jāatjauno Ceļu fonds, kur būtu skaidrs, ka katru gadu ir neaizskarama naudas summa, kas būtu paredzēta ceļu remontam un būvniecībai. Viņaprāt, šobrīd ceļu remonts norit, domājot, kuros sāpīgākos posmus ir „jāaizlāpa”.

Savukārt SM Autosatiksmes departamenta direktors „Pēcpusdienā” Tālivaldis Vectirāns mudina „nesapņot rozā sapņus” un tuvākajos gados nebūs būtisks finansējuma pieaugums ceļu remontam un būvniecībai. Viņš skaidroja, ka tas galvenokārt ir tāpēc, ka Latvijā ir lielākais kilometru skaits, kas ir jāuztur vienam nodokļu maksātajam ES. Viņš pieļāva, ka lielāka atbildība turpmāk varētu būt pašvaldībām, kas izvērtētu, kurus ceļus uzturēt un kurus, iespējams, deleģēt, piemēram, „Latvijas Valsts mežiem”, kas ir galvenie šo ceļu izmantotāji.

Diskusija Latvijas Radio raidījumā "Pēcpusdiena" par ceļu būvniecību un remontiem Latvijā
00:00 / 19:12
Lejuplādēt

Nopietnākie projekti valsts autoceļu tīklā šogad:

Remontdarbi uz Liepājas šosejas šogad notiks vairākos posmos, un to kopējais garums ir 57,3 km. Autoceļa Rīga – Liepāja (A9) posmā no Apšupes pāvada pāri dzelzceļam (kas arī tiks pārbūvēts) līdz Anneniekiem (39,1.-60,1. km) tiks veikti segas pastiprināšanas darbi, kā arī atjaunoti tilti pār Bērzi un Bērzupīti. Šī posma līgumcena ir 9,73 miljoni eiro un to līdzfinansē ES Kohēzijas fonds.

Segas pastiprināšanas darbi tiks veikti arī posmā no Durbes līdz Grobiņai (163,28.-185,8. km). Projekta izmaksas ir 9,3 miljoni eiro. Šajā sezonā plānots uzsākt remontdarbus posmā no tilta pār Lielupi pie Kalnciema līdz krustojumam ar Jelgavas – Tukuma ceļu (P98) (24,4.-38,2. km). Remontdarbu, kuru kopējās izmaksas plānotas 16,6 miljoni eiro, ietvaros tiks veikta tilta pār Lielupi rekonstrukcija, kuras laikā visa satiksme tiks organizēta pa pagaidu tiltu. Līgums par šiem būvdarbiem vēl nav noslēgts.

Tuvākajā laikā sāksies segas rekonstrukcijas būvdarbi uz Vidzemes šosejas (A2) posmā no Langstiņiem līdz Garkalnes dzelzceļa pārvadam (15,4.-25,5. km). Plānots veikt abu brauktuvju vecā asfalta seguma reciklēšanu, šķembu pamata stiprināšanu un jauna trīs kārtu asfalta seguma ieklāšanu. Tiks rekonstruēts arī sapārotais ceļu pārvads pār dzelzceļu un reģionālā autoceļa Garkalne–Alauksts (P3) pārvads pār Vidzemes šoseju Garkalnē, kā arī atjaunots gājēju tunelis aiz Langstiņu pagrieziena. Paredzēts, ka šī projekta izmaksas pārsniegs 18 miljonus eiro.

Tāpat šogad tiks veikta Daugavpils – Rēzekne (A13) 20 km gara posma rekonstrukcija, iekļaujot sarežģīto A13 un A6 ceļu krustojumu. Kopējās investīcijas šajā posmā ir 15,4 miljoni eiro.

Jau sākušies darbi Vecpiebalgas novadā uz autoceļa Cēsis – Vecpiebalga – Madona (P30) posmā 24,6.-38,0. km. Šeit notiks pilna segas rekonstrukcija un jauna tilta izbūve pār Gauju Taurenē. Kopējās izmaksas pārsniegs 11,4 miljonus eiro.

Turpināsies darbi uz Jelgavas šosejas autoceļa Rīga – Jelgava – Lietuvas robeža (Meitene) posmā 60.-76,14.km. Rekonstrukcijas darbu ietvaros paredzēta segas pastiprināšana, pielietojot reciklēšanas metodi, kā arī asfaltbetona seguma nomaiņa. Elejā tiks veikta daļēja ceļa apgaismojuma pārbūve, regulējamas un apgaismotas gājēju pārejas izbūve. Tāpat šajā posmā tiks izbūvētas autobusu pieturvietu platformas. Satiksmes drošības uzlabošanai ir paredzēta koku un krūmu izzāģēšana, transporta atvairbarjeru un ceļazīmju uzstādīšana. Darbu kopējās izmaksas ir 6,8 miljoni eiro, tos plānots pabeigt šovasar.

Atsākušies arī pērn uzsāktie būvdarbi autoceļa Tukums – Kuldīga (P121) 23,13.-33,18.km posmā no Zemītes līdz Pūcēm Kandavas novada teritorijā. Šis projekts paredz grants seguma nomaiņu pret asfaltu, kā arī tilta pār Amulu atjaunošanu. Šī objekta rekonstrukcija izmaksās 7,4 milj., projektu līdzfinansē ERAF.

Darbi noritēs vēl vairākos desmitos ceļu posmu visos valsts reģionos.

Kopējais Latvijas valsts autoceļu garums ir 20 093 km, no kuriem 8743 km ir ar melno segumu, bet 11 350 km ar šķembu un grants segumu. Lai nodrošinātu valsts autoceļu tīkla uzturēšanu labā stāvoklī, autoceļu remontiem un uzturēšanai gadā būtu nepieciešami 490 miljoni eiro.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti