Ap plkst.10.30 automašīna BMW lēnām brauca pa Ģertrūdes ielu un pēkšņi ielūza bedrē, LTV stāstīja auto vadītāja Katrīna.
Viņai no mašīnas izdevies izkļūt pa aizmugurējām durvīm ar citu cilvēku palīdzību.
Aculiecinieki stāstīja, ka bedre veidojās jau iepriekš, taču nebija labi pamanāma. Katrīna atzina, ka mašīna ielūza zibenīgi, pāris sekunžu laikā.
Iegruvums izveidojies hidraulisko pārbaužu laikā, kuras notiek Daugavas labajā krastā, apstiprināja “Rīgas siltums” valdes loceklis Uģis Osis.
Pārbaužu laikā paaugstina spiedienu siltumtīklos, un Ģertrūdes ielā ūdensvads ir plīsis, rezultātā izveidojies iegruvums.
Osis apliecināja, ka uzņēmums uzņemas atbildību par notikušo un segs zaudējumus. “Rīgas siltums” siltumtīklu hidraulisko pārbaužu darbi ir apdrošināti, un negadījumā radītie materiālie zaudējumi pilnībā tiks kompensēti.
Pirms tam bedrē iebraucis arī "Mercedes Benz", bet tas no bedres izkļuvis saviem spēkiem.
“Mercedes” vadītājs Artūrs LTV stāstīja, ka viņš pirmais iebraucis bedrē, tad sajutis palēcienu, bet auto izbraucis ārā.
“Braucu taisni un iekritu. Izkāpu ārā, domāju uzlikt brīdinājuma zimi. Bet meitene aiz manis. Pagāja sekundes septiņas varbūt,” sprieda Artūrs.
Katrīnai variantu nebija.
“Vienkārši iegāzos bedrē. Ātrums bija mazs, satiksme bija lēna. Bet es to bedri neredzēju vispār. Aculiecinieks saka, ka tur bija tā bedre jau. Nebija brīdinājumu nekādu. [..] Nē, nu sabijos,” atzina Katrīna.
“Rīgas siltumam” piederošie centralizētās siltumapgādes siltumtīkli šajā posmā ekspluatācijā ir kopš 1963. gada. Līdz šim šis siltumtīklu posms netika uzskatīts par potenciāli defektīvu, jo vienīgais bojājums tur bijis 1996. gadā. Siltumtīkli nodrošina ar apkuri un karsto ūdeni iedzīvotājus Brīvības, Stabu, Kr.Barona, Ģertrūdes, A.Čaka, Lāčplēša, Blaumaņa, Akas ielu rajonā.
Uzņēmums norādīja, ka siltumtīklu defektu atklāšana ir īpaši būtiska vasarā, kad pārbaužu laikā samazina temperatūru siltumnesējam zem +45 grādiem. Pārbaudes ir preventīvie pasākumi, lai nodrošinātos pret šādiem defektiem ziemas laikā. Ziemā šāds plīsums var būt īpaši bīstams, jo temperatūra siltumtīklos pārsniedz 100 grādus, kā arī bez karstā ūdens un apkures tad paliktu viss kvartāls.
AS “Rīgas siltums” uzsāka avārijas likvidēšanas darbus, ko plānots pabeigt piektdienas laikā.
“Rīgas siltums” arī atvainojas par radītajiem satraukuma pilnajiem brīžiem un neērtībām.
Lai gan uz vietas visvairāk darba bija vīriem ar tehnisku izglītību un smagu tehniku, bez darba nepalika arī pašvaldības un Valsts policija. Ne vien ierobežojot satiksmi, bet pūlim, ko ielūzušais auto pulcēja ģeometriskā progresijā, ik pa brīdim atgādinot par to, ka divu metru distance nav atcelta un tik tuva pulcēšanās apdraud katru.
Tikmēr Rīgas pilsētas pašvaldības pagaidu administrācijas vadītājs Edvīns Balševics pieprasīja skaidrojumu par notikušo Satiksmes departamenta direktoram Vitālijam Reinbaham un Rīgas izpilddirektora pienākumu izpildītājai Ivetai Zalpēterei, informēja Rīgas dome.
Zalpētere šobrīd kā izpilddirektora pienākumu izpildītāja ir pašvaldības kapitāla daļu turētāja AS “Rīgas siltums”, kas ir uzņēmies atbildību par notikušo.
“Šādas situācijas, kurās iedzīvotāju un viņu mantas drošība ir pakļauta lielam riskam, ir nepieļaujamas un nekādā gadījumā nedrīkst atkārtoties. Tieši tādēļ nekavējoties jāsaprot konkrētā gadījuma cēloņi un turpmākā pašvaldības rīcība seku novēršanai. Turklāt jāizslēdz iespēja šādai situācijai atkārtoties citviet,” sacīja Balševics.