Saeimas komisija atbalsta sabiedrisko mediju iziešanu no reklāmas tirgus 2021.gadā

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 6 gadiem un 4 mēnešiem.

Saeimas Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu komisija atbalstījusi priekšlikumu par Latvijas Radio un Latvijas Televīzijas iziešanu no reklāmas tirgus. Iecere paredz aizliegt komerciālus paziņojumus sabiedriskajos medijos no 2021.gada.

Paredzēti arī izņēmumi. Piemēram, atļauta būtu sociālo paziņojumu raidīšana, stāsta Kultūras ministrijas Mediju politikas nodaļas vadītāja Aiga Grišāne.

Aiga Grišāne
00:00 / 01:06
Lejuplādēt
„Tas attiecas gan uz svarīgiem sporta, kultūras, sociālajiem pasākumiem, gan arī virkni citu pasākumu, kur vienkārši ir nepieciešamība saglabāt šo iespēju komerciālos paziņojumus ievietot. Bija pozitīvas atsauksmes, un arī no sabiedriskajiem medijiem nekādu konkrētu precizējumu vai iebildumu nav. Vienīgais bija jautājums par priekšvēlēšanu aģitācijas regulējumu, vai nav jānorāda konkrēta atsauce arī šajā likumā, lai tas likuma pants būtu pārskatāms un nebūtu dažādu interpretācijas iespēju. Mēs esam iestrādājuši, ka šeit ir arī atsauce uz priekšvēlēšanu aģitācijas likumu,” klāstīja Grišāne.

“Es, protams, sagaidu, ka sabiedriskie mediji varētu rūpīgi iepazīties ar šiem priekšlikumiem un gadījumā, ja tur ir kaut kas tāds, ka viņi tomēr saskata, ka tur kaut kas būtu precizējams vai kaut kas iztrūkst, protams, uz otro lasījumu mums par to būtu iespēja diskutēt,” piebilda Grišāne.

“Sabiedrisko mediju iziešana no reklāmas tirgus atbilstoši sabiedrisko mediju auditoru veiktajiem aprēķiniem izmaksās 14 miljonus eiro. Šī iziešana tiek piedāvāta no 2021. gada,” sacīja ministrijas pārstāve.

KONTEKSTS: 

Mediju nozarē Latvijas Radio un LTV iziešana no reklāmas tirgus ir jau gadiem apspriests jautājums. To atbalsta gan abu mediju vadība, gan komerciālie mediji, gan nozari pārraugošā Kultūras ministrija un Nacionālā elektronisko plašsaziņas līdzekļu padome.

 Izskanēja arī bažas par to, vai sabiedriskajiem medijiem ir garantija, ka tiem kompensēs par reklāmām neiegūtos ieņēmumus. Nacionālās elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomes Saeimas komisijai iesniegtā informācija liecina, ka reklāmas ieņēmumu kompensācijai LTV un Latvijas Radio 2020.gadā būtu nepieciešami nepilni 14 miljoni eiro.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti