Paredzēti arī izņēmumi. Piemēram, atļauta būtu sociālo paziņojumu raidīšana, stāsta Kultūras ministrijas Mediju politikas nodaļas vadītāja Aiga Grišāne.
“Es, protams, sagaidu, ka sabiedriskie mediji varētu rūpīgi iepazīties ar šiem priekšlikumiem un gadījumā, ja tur ir kaut kas tāds, ka viņi tomēr saskata, ka tur kaut kas būtu precizējams vai kaut kas iztrūkst, protams, uz otro lasījumu mums par to būtu iespēja diskutēt,” piebilda Grišāne.
“Sabiedrisko mediju iziešana no reklāmas tirgus atbilstoši sabiedrisko mediju auditoru veiktajiem aprēķiniem izmaksās 14 miljonus eiro. Šī iziešana tiek piedāvāta no 2021. gada,” sacīja ministrijas pārstāve.
KONTEKSTS:
Mediju nozarē Latvijas Radio un LTV iziešana no reklāmas tirgus ir jau gadiem apspriests jautājums. To atbalsta gan abu mediju vadība, gan komerciālie mediji, gan nozari pārraugošā Kultūras ministrija un Nacionālā elektronisko plašsaziņas līdzekļu padome.
Izskanēja arī bažas par to, vai sabiedriskajiem medijiem ir garantija, ka tiem kompensēs par reklāmām neiegūtos ieņēmumus. Nacionālās elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomes Saeimas komisijai iesniegtā informācija liecina, ka reklāmas ieņēmumu kompensācijai LTV un Latvijas Radio 2020.gadā būtu nepieciešami nepilni 14 miljoni eiro.