Panorāma

I. Krapāne atsauc savu kandidatūru

Panorāma

Panorāma

Sola izvērtēt tēriņus pieturu izgaismošanai

«Rīgas satiksmes» pagaidu vadītājs sola izvērtēt tēriņus pieturvietu izgaismošanai

Gandrīz 26 000 eiro. Šādu summu uzņēmums "Rīgas satiksme" samaksājis, lai sešās sabiedriskā transporta pieturvietās uzstādītu apgaismojamas transporta kustības plāksnes. Uzņēmuma pagaidu valdes priekšsēdētājs Anrijs Matīss sola pārbaudīt šo tēriņu pamatotību.

Šonedēļ sešās "Rīgas satiksmes" pieturvietās uzstādītas apgaismojamas sabiedriskā transporta kustības plāksnes, lai pasažieri diennakts tumšajā laikā varētu tās ērtāk saskatīt.

Izgaismota sabiedriskā transporta plāksne mūsdienās nevienu nepārsteigs. Vienīgais, kas ir pārsteidzoši šī projekta sakarā, ir tā izmaksas.

Vienas pieturvietas aprīkošanas izmaksas ir vidēji 4300 eiro. Tātad pirmo sešu izgaismojamo plākšņu uzstādīšana pašvaldības uzņēmumam izmaksājusi aptuveni 26 000 eiro.

Šos darbus esot veikuši "Rīgas satiksmes" speciālisti, nevis kāds no malas piesaistīts uzņēmums. 

Uzņēmumā "Rīgas satiksme" skaidro, ka izmaksas ir tik lielas, jo katras pieturas labiekārtošana ietverot virkni saistīto izmaksu.

"Katras šīs te pieturvietas izstrādē nepieciešams būvprojekts, elektrības pievilkšana, jauns stabs, jauns risinājums, jauna ceļazīme un uzstādīšana," klāstīja Rīgas pašvaldības SIA "Rīgas satiksme" Sabiedrisko attiecību nodaļas vadītāja Baiba Bartaševiča-Feldmane.

​Šāds skaidrojums gan nepārliecina pat "Rīgas satiksmes" pagaidu valdes priekšsēdētāju Anriju Matīsu. Viņš gatavojas izgaismot ne tikai pieturas, bet arī šī projekta izmaksas.

"Nu skaidrs, ka pats tablo un poga nemaksā vairāk par 100 vai 50, vai 200 eiro, atkarībā no kāda materiāla tā izgatavota. Tas, par ko mani informēja – dārgākais šajā pasākumā esot elektrības pievilkšana, kas maksājot tur... dārgu naudu. (..) Mēs šodien tieši valdes sēdē runājām, ka 

vajadzētu saprast, pacelt augšā šo līgumu un paskatīties, kas ir līgumā, kas ir faktiski izdarīts, cik uzstādīti šie tablo, cik ierakti kabeļi un cik faktiski maksāts par vienu metru," teica Matīss.

Tikmēr pasažieri pieturās un sociālajos tīklos spriež, ka lietderīgāk būtu bijis, ja "Rīgas satiksme" izgaismošanai tērētos līdzekļus būtu ieguldījusi to pieturvietu labiekārtošanā, kur pašlaik nav pat nojumes.

"Drīzāk, kas viņiem būtu nepieciešams, aiz mums ir divi soliņi apsniguši – skaista, gara nojume, kaut kāds spārns. Varbūt arī elektronisks tablo, kur varētu redzēt, pēc cik minūtēm pienāks konkrētā maršruta tramvajs," vērtēja biedrības “Pilsēta cilvēkiem” pārstāvis Māris Jonovs.

Piemēram, Čiekurkalna apkārtnē pasažieriem, gaidot sabiedrisko transportu, nav kur patverties no lietus vai vēja.

"Kad lietus līst vai sniegs snieg, tad būtu vēlams, lai tas jumtiņš būtu. Bet visgrūtāk ir ar ratiņiem, jo te netiek nolaistas grīdas un daudz veco tramvaju, tādēļ ar ratiem nemaz netiek uzkāpt," sacīja rīdziniece Irina. 

"Protams, vajadzētu [nojumi]. Mums agrāk pat soliņa nebija. Te ir daudz pensionāru, un viņiem pat nebija, kur apsēsties. Tagad vismaz ir soliņš. Jumtiņš arī būtu labi, lai nebūtu jāmirkst," sprieda rīdzinieks Andrejs.

"Rīgas satiksmei" kopumā ir aptuveni 2000 pieturvietu. Sadarbībā ar vides reklāmas uzņēmumiem 300 no tām aprīkotas ar nojumēm. Šobrīd tiekot plānots uzstādīt vēl 300 nojumes. Daudzkārt solītie informatīvie tablo, kur varētu redzēt laiku līdz transporta pienākšanai, gan tuvākajā laikā līdzekļu trūkuma dēļ netikšot ieviesti.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Latvijā
Ziņas
Jaunākie
Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt