Rīgas «mikriņos» varētu pieaugt biļešu cenas

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 10 gadiem.

"Rīgas mikroautobusu satiksme" maijā varētu paaugstināt biļešu cenas līdz 1 eiro, iegādājoties biļeti ar e-talonu, un līdz 1,2 eiro, pērkot to pie autovadītāja, trešdien atzina uzņēmuma pārstāvis Andrians Boldans, ziņo Latvijas Radio korespondents Artjoms Konohovs.

Pašlaik „mikriņu” biļešu cena pie šofera ir viens eiro, bet, iegādājoties speciālo mikroautobusu e-talonu, tā ir 0,7 eiro. Par cenu izmaiņām uzņēmums vēl lems.

Rīgas domes priekšsēdētājs Nils Ušakovs ("Saskaņas centrs"), kurš šobrīd atrodas atvaļinājumā, komentējot izskanējušās ziņas, ka „Rīgas mikroautobusu satiksme” varētu paaugstināt biļešu cenas, norāda: „Līgumā bija noteikts 0,50 Ls. Pie tā viņiem būs jāpaliek!”

Tikmēr trešdien Rīgas domes Pasažieru komercpārvadājumu licencēšanas komisija atbalstīja uzņēmuma plānu ievērojami samazināt maršrutu un reisu skaitu. Jau no marta sākumā Rīgā tiks likvidēti vairāki mikroautobusu maršruti. Savukārt citos reisos tiks samazināts reisu skaits. Pilnsabiedrība „Rīgas mikroautobusu satiksme” šo soli pamato ar nelielo pasažieru skaitu šajos reisos.  

Paredzēts, ka brīvdienās nekursēs 203. maršruta mikroautobusi „Jugla – Pļavnieki”, brīvdienās nekursēs 222. maršruta autobusi „Centrālā stacija – Pļavnieki”, brīvdienās nekursēs 239.maršruta „Jugla – Ziepniekalns” „mikriņi”, 271.maršruta „P. Stradiņa slimnīca - Slimnīca "Linezers"” mikroautobusi, 280.maršruta „Autoosta – Purvciems” mikroautobusi.

Slēgs   277.maršrutu „Dārziņi – Ķīpsala – Imanta”, slēgs 220.maršrutu  „Pļavnieki – Upesgrīva” Slēgs maršrutu 233A „Centrs – Ziepniekkalns”.

Komisija arī akceptēja uzņēmuma plānu samazināt reisu skaitu daudzos maršrutos, īpaši brīvdienās agri no rītiem un vēlu vakaros, ko uzņēmums pamato ar pasažieru trūkumu.

Komisijas vadītājs Vadims Faļkovs ("Saskaņas centrs") skaidroja, ka komisijai nebija citas izvēles, kā vien akceptēt uzņēmuma plānu, jo pretējā gadījumā pašvaldībai vajadzētu kompensēt pārvadātajam starpību starp izdevumiem un ieņēmumiem. Pašlaik dome nemaksā mikroautobusu operatoram neviena centa, uzsvēra Faļkovs. 

Kopumā reisu apjoms tiek samazināts par aptuveni 27%. Boldans to pamato ar nelielo pasažieru skaitu. Viņš arī nebaidoties, ka tas varētu vēl vairāk palielināt neregulāro komercpārvadājumu apjomu.

 „Brauc tukši „mikriņi”. Katrā otrajā parādās cilvēki. Un, ja paskatāmies uz ielas, tad tur arī neregulārie nebrauc, jo viņi labi saprot, ka tur nopelnīt nevar pietiekamā apjomā. Tad, ja mēs no 10 minūtēm pārtaisām intervālu uz 20, vēlās vakara stundās cilvēkiem satiksme ir. Tie, kas beidz darbu centrā un dodas uz mikrorajoniem, mēs šos laikus liekam klāt tādus, lai cilvēki var normāli paspēt no darba. Un attiecīgi pretējā virzienā agrajos rītos,” skaidroja Boldans. 

Faļkovs atzīst, ka mikroautobusu satiksmē vēl daudz kas uzlabojams. Solītie jaunie mikroautobusi kursē nebūt ne visos maršrutos. Lai gan uzņēmums sola, ka tuvākajās nedēļas parādīsies vairākas jaunas automašīnas, kas gandrīz pilnībā aizstāšot vecos mikroautobusus.

Jauniem mikroautobusiem vajadzētu arī samazināt gadījumus, kad netiek izsistas biļetes vai nepieņemti e-taloni, šoferim apgalvojot, ka aparāts esot salūzis, saka Boldans.

 „Ja paskatāmies statistiku, tad viņa ir skarba. Mums kadru mainība ir apmēram 30%. Nav dienas, kad mēs kādu vadītāju par pārkāpumiem neatlaižam. Tā ir vēl viena lieta, kādēļ mēs gribam maksimāli ātri samazināt to pasažieru skaitu, kas brauc par skaidru naudu, jo tad tā iespēja, ka negodīgie vadītāji varētu kaut ko darīt, samazinās,” skaidroja Boldans.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti