Panorāma

Panorāma

Panorāma

Kopkoris ieskandina atjaunoto Mežaparka estrādi

Rīgā kavējas solītā infrastruktūras būvniecība

Rīgā kavējas solītā velo infrastruktūras būvniecība

Rīgas velosatikmes attīstības koncepcijā plānotie veloceļi pagaidām ir tikai uz papīra. Augustā varētu sākties atsevišķu veloceļu posmu būvniecība, taču arī par to pārliecības nav. Rīgas domes Satiksmes departamenta vadītājs Emīls Jakrins departamenta atbildību par kavēšanos neatzīst, jo pie vainas esot dažādi ārēji apstākļi. Šāda attieksme izpelnījusies asu kritiku. 

Pirms trim gadiem Rīgas domes apstiprinātajā plānā bija paredzēts, ka līdz 2018. gada beigām būs pabeigti vairāki veloinfrastruktūras projekti un pa veloceļiem varēs nokļūt, piemēram, no Imantas uz Daugavgrīvu vai no centra uz Ziepniekkalnu. Tomēr 4.jūlijā Rīgas domes deputātiem atskaitoties par projektu progresu, atbildīgās amatpersonas no Rīgas domes Satiksmes departamenta par pabeigtu nevarēja atzīt nevienu no projektiem. 

"Šobrīd laika grafiks ir nedaudz nobīdījies, bet plāns tiks sasniegts tāds, kāds koncepcijā ir izstrādāts," teica Jakrins.

Uz opozīcijas deputātu jautājumu, kādēļ nav izpildīts neviens no plāna punktiem, Jakrins atbildēja, ka tas noticis ārēju apstākļu dēļ.

Pēc Jakrina teiktā, projekti aizkavējušies vai nu projektētāju vainas dēļ, vai tādēļ, ka radušās problēmas ar zemes atsavināšanu veloceļu vajadzībām. Arī pašā departamentā esot darbinieku trūkums. Tagad projektiem noteikti jauni termiņi. Piemēram, augustā varētu uzsākt būvniecības darbus plānoto Centrs-Ziepniekkalns un Centrs-Dārziņi veloceļu posmos.

Jakrins sola darīt visu, lai veloceļu izbūve turpmāk nekavētos.

To, ka galvaspilsētā ar veloinfrastruktūras attīstību nesokas, novērojuši arī aktīvākie riteņbraucēji. Latvijas Riteņbraucēju apvienības un biedrības "Pilsēta cilvēkiem" biedrs Māris Jonovs secina, ka kritika par kavēšanos ir pamatota.

"Protams, ka pa to laiku ir kaut kas cits arī darīts. Ir parādījušās veselas trīs velonovietnes pēdējo trīs gadu laikā, ir pieasfaltētas apmalītes pie VEF tilta, kas ietekmē tūkstošiem velobraucēju, kas ir pateicīgi, ka izdarīta tik elementāra lieta.

Nav tā, ka nav izdarīts tieši nekas, bet izdarīts, teikšu godīgi - nav daudz.

Kilometros mērot tā būtu 0, jo parasti par veloinfrastruktūru atskaitās kilometros," stāstīja aktīvists.

Domes Satiksmes komitejas vadītājs Vadims Baraņņiks ("Saskaņa") savukārt problēmas nesaskata. 

"Ņemot vērā tos apstākļus, kas vispār ir Rīgā - gan pilsētas plānojumu, gan pašvaldības finansiālās spējas - es domāju ka departaments dara visu nepieciešamo, lai tā koncepcija tiktu īstenota dzīvē," teica Baraņņiks. Lai arī, pēc viņa teiktā, nekas nav ideāls, kritika esot pārspīlēta. 

Latvijā
Ziņas
Jaunākie
Interesanti