Rēzeknes internātpamatskolas – attīstības centra 4.klases skolēni pirmo mācību semestri noslēdz ar klases stundu. Katrs ir iemācījies kādu Ziemassvētku pantiņu, ticējumu un dziesmu, ko vēlāk koncertuzvedumā parāda arī vecākiem.
Rēzeknē tā dēvētā Logopēdiskā skola jauno nosaukumu un attīstības centra statusu ieguva jūlijā. Latgalē vēl viens šāda tipa centrs atrodas Daugavpilī. Rēzeknes skolai šogad apritēja 60. gadi.
Šodien jaunizveidotajā attīstības centrā viestas izmaiņas arī izglītības darbā. “Mūsu pienākums ir strādāt ne tikai ar mūsu skolas skolēniem, bet ar visiem bērniem, vecākiem, kuri vēlas konsultēties speciālās izglītības jautājumos. Strādāt ar citu skolu pedagogiem,” stāsta Rēzeknes internātpamatskolas – attīstības centra direktore Rita Zommere.
Tagad aktuāli bērnus ar traucējumiem integrēt vispārizglītojošās skolās. Līdz šim Rēzeknē novēroti ne tik veiksmīgi piemēri: reizēm skolas tur pie sevis bērnus tikai lielāka skolēnu skaita dēļ.
“3. klasē nāk valsts pārbaudes darbi. Ko mēs darām? Uz komisiju un uz specskolu bērniņš atnāk 5. klasē un nelasa. Viņš ir piecus gadus kaut kur dārzeņveidīgi nosēdējis,” skarbi saka Zommere.
Lai to mainītu, kā viens no galvenajiem attīstības centra uzdevumiem izvirzīta ciešākas sadarbības izveide arī ar citu iestāžu pedagogiem un bērnu vecākiem. Arī nupat speciālo skolu un bērnunamu audzēkņi un darbinieki no visas Latgales tikās Ziemassvētkiem veltītā koncertā. Katram skolēnam ir savs sapnis: ātrāk uzlabot veselības stāvokli, veiksmīgi absolvēt skolu vai beidzot satikt savu ģimeni.
Šobrīd skolā mācās 168 skolēni. Viņi apgūst sešas speciālās izglītības programmas bērniem ar viegliem valodas un mācīšanās, gan ar smagākiem – garīgās attīstības traucējumiem. Lai mudinātu vecākus un pedagogus aktīvāk iesaistīties speciālo bērnu ikdienā, Rēzeknes internātpamatskolā ik mēnesi turpmāk gaidāma dažādu semināru un nodarbību norise.