Pagājušā gada septembrī Liepājas lidosta, sakarā ar tās neatbilstību ES prasībām, tika slēgta un tajā uzsāka Kohēzijas fonda projekta rekonstrukcijas darbus. Plānots atjaunot skrejceļa segumu, nostiprināt lidjoslu, atjaunot un paplašināt manevrēšanas ceļa segumu, kā arī atjaunot peronus, gaisa kuģu stāvvietas un sakārtot citas lietas.
„Kamēr ir tā iespēja mums saņemt līdzfinansējumu no Eiropas fondiem, tad tas ir neapšaubāmi jāizmanto. Cerēsim, ka ieguldījumi un tas viss Liepājai dos lielu atdevi,” teica Jurijs Hadarovičs, domes priekšsēdētāja vietnieks.
Lai lidosta varētu atsākt darbu, šoruden ir paredzēts iesniegt sertifikācijas pieteikumu civilās aviācijas aģentūrā. Sertifikācijas process prasīs aptuveni piecus mēnešus. Tikai pēc tam varēs slēgt līgumus ar aviokompānijām.
Liepājas lidostā vēl pirms dažiem gadiem ar aviokompāniju “airBaltic” un “Atlantsojuz” pakalpojumiem bija nodrošināti reisi ar četrām pilsētām: Rīgu, Kopenhāgenu, Hamburgu un Maskavu. “Pilsētas, kas mūs interesē, ir lielas pilsētas. Apkārt gan ģeogrāfiski velkot līnijas, gan uz austrumiem, gan uz dienvidiem, gan uz ziemeļiem. Lielā mērā viss ir atkarīgs no aviokompāniju intereses par konkrētiem maršrutiem un ekonomisku pamatojumu,” norāda SIA "Aviosabiedrība "Liepāja”" valdes loceklis Agris Sprūde.
Liepājas lidostas darbības atsākšana, kā atzīst SIA "Aviosabiedrība "Liepāja” vadība, būs galvenokārt reģionāls ieguvums. Savukārt lidojumu cenas būs atkarīgas no aviokompānijām. „Lidosta kā tāda pamatā ir nekomerciāla - bez plus zīmes, taču ieguvējs ir reģions. Reģiona izpratnē šis ieguldījums, kas ir valstisks un pašvaldības, tiek atgūts pašvaldības un valsts mērogā,” saka Sprūde.
Iecerēts, ka Liepājas lidosta savu darbību varēs atsākt 2016.gada vasarā, kad varēs uzņemt vidējas klases lidmašīnas - „Boeing 737” ar ietilpību no 100 līdz 150 pasažieriem.