Dienas ziņas

Staicelē veidos profesionālo vidusskolu sporta nozarē

Dienas ziņas

Valsts kontrole atklāj virkni pārkāpumu

Rekonstruē Liepājas lidostu

Rekonstruējot Liepājas lidostu, cer lidmašīnas uzņemt 2016.gada vidū

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 9 gadiem un 4 mēnešiem.

Pirmdien Liepājas lidostas jaunajam skrejceļam tika uzlieta pirmā asfalta kārta. Šogad Eiropas Kohēzijas fonda projekta ietvaros lidostā notiek infrastruktūras rekonstrukcijas darbi, ko plānots pabeigt līdz šā gada jūlija vidum. Kopējās izmaksas būs vairāk nekā deviņi miljoni eiro. Tomēr nav skaidrības, kas nākotnē izmantos rekonstruētās lidostas pakalpojumus.

Pagājušā gada septembrī Liepājas lidosta, sakarā ar tās neatbilstību ES prasībām, tika slēgta un tajā uzsāka Kohēzijas fonda projekta rekonstrukcijas darbus. Plānots atjaunot skrejceļa segumu, nostiprināt lidjoslu, atjaunot un paplašināt manevrēšanas ceļa segumu, kā arī atjaunot peronus, gaisa kuģu stāvvietas un sakārtot citas lietas.

„Kamēr ir tā iespēja mums saņemt līdzfinansējumu no Eiropas fondiem, tad tas ir neapšaubāmi jāizmanto. Cerēsim, ka ieguldījumi un tas viss Liepājai dos lielu atdevi,” teica Jurijs Hadarovičs, domes priekšsēdētāja vietnieks.

Lai lidosta varētu atsākt darbu, šoruden ir paredzēts iesniegt sertifikācijas pieteikumu civilās aviācijas aģentūrā. Sertifikācijas process prasīs aptuveni piecus mēnešus. Tikai pēc tam varēs slēgt līgumus ar aviokompānijām.

Liepājas lidostā vēl pirms dažiem gadiem ar aviokompāniju “airBaltic” un “Atlantsojuz” pakalpojumiem bija nodrošināti reisi ar četrām pilsētām: Rīgu, Kopenhāgenu, Hamburgu un Maskavu. “Pilsētas, kas mūs interesē,  ir lielas pilsētas. Apkārt gan ģeogrāfiski velkot līnijas, gan uz austrumiem, gan uz dienvidiem, gan uz ziemeļiem. Lielā mērā viss ir atkarīgs no aviokompāniju intereses par konkrētiem maršrutiem un ekonomisku pamatojumu,” norāda SIA "Aviosabiedrība "Liepāja”" valdes loceklis Agris Sprūde.

Liepājas lidostas darbības atsākšana, kā atzīst SIA "Aviosabiedrība "Liepāja” vadība, būs galvenokārt reģionāls ieguvums. Savukārt lidojumu cenas būs atkarīgas no aviokompānijām. „Lidosta kā tāda pamatā ir nekomerciāla - bez plus zīmes, taču ieguvējs ir reģions. Reģiona izpratnē šis ieguldījums, kas ir valstisks un pašvaldības, tiek atgūts pašvaldības un valsts mērogā,” saka Sprūde.

Iecerēts, ka Liepājas lidosta savu darbību varēs atsākt 2016.gada vasarā, kad varēs uzņemt vidējas klases lidmašīnas - „Boeing 737” ar ietilpību no 100 līdz 150 pasažieriem.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti