PTAC piemēro uzņēmumam «Tet» 3500 eiro sodu par neatbilstošu reklāmu izplatīšanu

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 3 gadiem.

Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) par neatbilstošu patērētāju kreditēšanas reklāmu izplatīšanu SIA „Tet" piemērojis soda naudu 3500 eiro apmērā, informēja PTAC.

„Tet" uzlikts pienākums aizliegt patērētājiem adresētas patērētāju kreditēšanas reklāmas sniegšanu un izplatīšanu, kura pārkāpj normatīvajos aktos noteiktos patērētāju kreditēšanas reklāmas ierobežojumus. 

PTAC skaidroja, ka laika posmā no 2019. gada novembra līdz 2020. gada maijam PTAC dažādā vidē (plakāti, televīzija, radio, internets, vides reklāma) fiksējis "Tet" izplatītas patērētāju kreditēšanas pakalpojumu reklāmas, kurās uzņēmums savu zīmolvārdu reklamēja, piedāvājot patērētājiem iegādāties preces atlikta maksājuma veidā, norādot reklāmās patērētāju kreditēšanas pakalpojumam raksturīgu informāciju, piemēram, "0 eiro pārmaksa", "Tikai "Tet" klientiem garantējam zemāko ikmēneša maksu", "Pie "Tet" kā vienmēr izdevīgi mēneša maksājumi".

Uzņēmums šāda veida reklāmas ir izplatījis ārpus tās saimnieciskās darbības vietas – tirdzniecības centru gaiteņos, tostarp saimnieciskās darbības telpās vērstu ar skatu uz publisku vidi, vides reklāmā uz dzīvojamās mājas fasādes, televīzijā, radio un internetā.

Līdz ar to, ņemot vērā Patērētāju tiesību aizsardzības likumā 8.3 pantā noteiktos ierobežojumus, PTAC šī gada 31. jūlijā pieņēma lēmumu par Reklāmas likuma pārkāpumu, atzīstot "Tet" izplatītās patērētāju kreditēšanas pakalpojumu reklāmas kā ierobežojumiem neatbilstošas. Uzņēmumam tiek piemērota soda nauda 3500 eiro apmērā un noteikts tiesiskais pienākumu – aizliegt patērētājiem adresētas patērētāju kreditēšanas reklāmas sniegšanu un izplatīšanu, kura pārkāpj normatīvajos aktos noteiktos patērētāju kreditēšanas reklāmas ierobežojumus.  

PTAC norādīja, ka, vērtējot lietas materiālus, tika ņemts vērā tas, ka noteiktie ierobežojumi kreditēšanas reklāmām stājās spēkā jau 2019. gada 1. jūlijā, kā arī PTAC izstrādāja un savā mājaslapā publicēja visiem pieejamu skaidrojumu par šiem ierobežojumiem.

Tāpat arī laika posmā līdz 2019. gada novembra nogalei ar mērķi informēt nozares pārstāvjus par atbilstošu patērētāju kreditēšanas reklāmu izstrādi un izplatīšanu PTAC organizēja vairākus informatīvus seminārus visām patērētāju kreditēšanā iesaistītajām pusēm.

"Tet" Juridiskās daļas darbības atbalsta vadītāja Ieva Smirnova aģentūrai LETA norādīja, ka "Tet" nepiekrīt PTAC pieņemtajam lēmumam un to apstrīdēs. ""Tet" savās reklāmās piedāvāja klientiem iegādāties preces par konkrētu cenu, kā arī informēja par citām uzņēmuma sniegto pakalpojumu priekšrocībām, uz kuriem speciālie reklāmas ierobežojumi vispār neattiecas," viņa uzsvēra.

Kompānijas pārstāve arī piebilda ka iepriekšējās Saeimas 2018.gada rudenī pieņemtie kreditēšanas reklāmas ierobežojumi stājās spēkā 2019.gadā vasarā. "To mērķis bija ierobežot tā saucamo ātro kredītu negatīvās ietekmes. Savukārt "Tet" pakalpojumi nemaz nav uzskatāmi par kreditēšanu un tiem nav nekāda sakara ar ātrajiem kredītiem," teica Smirnova.

"Tet" konsolidētais apgrozījums pērn bija 227,603 miljoni eiro, kas ir par 7,4% vairāk nekā gadu iepriekš, bet koncerna peļņa saruka par 13,3% un bija 36,202 miljoni eiro.

"Tet" pieder valstij AS "Publisko aktīvu pārvaldītājs "Possessor"" personā (51%) un telekomunikāciju kompānijas "Telia Company" meitasuzņēmumam "Tilts Communications" (49%). "Tet" grupā ir uzņēmumi "Tet", "Citrus Solutions", "T2T", "Data Experts", "Helio Media" un "Baltijas datoru akadēmija". "Tet" pieder 23% SIA "Latvijas mobilais telefons" daļu.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti