Lidmašīna avarējusi paceļoties
Lidaparāts bija ceļā no retro aviācijas parādes Igaunijā un Priekuļu lidlaukā bija apstājies, lai uzpildītu degvielu. Paceļoties lidojumam uz Biržiem, lidaparāts avarējis.
Izsaukumu uz privāto Priekuļu lidlauku, kurā notikusi lidmašīnas avārija, Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienests saņēma plkst. 13.25. Ierodoties notikuma vietā, glābēji konstatēja, ka viens cilvēks no lidmašīnas izkļuvis paša spēkiem, bet otru glābēji palīdzēja izcelt un nodeva mediķu rokās, tomēr viņa dzīvību neizdevās glābt.
Tuvējo māju iedzīvotājs Jānis stāstīja, ka arī savā pagalmā dzirdējis lidmašīnu ar dīvainu motora rūkoņu. "Tās lidmašīnas jau te visu dienu riņķoja. Dzirdēju tādu dīvainu motora rūkoņu. Sāk tā kā raustīties un šauj visu laiku, un tad mazmeita teica, ka laikam iekritusi mūsu pļavā. Skrēju skatīties, un, jā, skatos – nokritusi turpat lidlaukā," stāstīja aculiecinieks.
Pēc neoficiālas informācijas zināms, ka, iespējams, no Tartu mājup devusies Lietuvas pilotu entuziastu grupa, kura lidoja ar pagājušā gadsimta 30. gadu lidaparātu replikām. Traģēdija notika visu pārējo biedru acu priekšā. Viņi bija šokā pēc notikušā un komentārus nesniedza.
Avārijas iemesls – dzinēja tehniskas problēmas
CAA eksperti kopā ar citu institūciju pārstāvjiem turpina darbu notikuma vietā. CAA rīcībā esošā informācija liecina, ka gaisa kuģis Priekuļu lidlaukā bija ieradies no Tartu Igaunijā un Latvijā nosēdies, lai uzpildītu degvielu. Nosēšanās laikā tehniskas problēmas gaisa kuģa darbībā netika novērotas.
Pēc tehniskās nosēšanās gaisa kuģis uzsāka pacelšanos, lai turpinātu lidojumu uz Biržiem Lietuvā, taču pacelšanās laikā aptuveni 20 metru augstumā tika novērotas tehniskas problēmas ar dzinēju – tā darbība bija nepastāvīga. Gaisa kuģa pilots, nepabeidzot pacelšanos, mēģināja veikt ārkārtas nosēšanos turpat Priekuļu lidlaukā, tomēr nosēšanās bija neveiksmīga un gaisa kuģis avarēja lidlauka teritorijā netālu no skrejceļa. Sākotnējā informācija liecina, ka pacelšanās laikā maksimālais sasniegtais lidojuma augstums nepārsniedza 30 metrus, tomēr precīzs augstums tiks noteikts izmeklēšanas gaitā.
Gaisa kuģis bija reģistrēts Lietuvas gaisa kuģu reģistrā. Avarējušais gaisa kuģis 2020. gadā piedalījās aviācijas skatē arī Latvijā, kur tam un gaisa kuģa apkalpei tika veikta CAA inspekcija. Bojā gājušais gaisa kuģa pilots bija ar lielu lidojuma pieredzi.
Gaisa kuģis bijis vēsturiskā gaisa kuģa dublikāts – pašbūvēts uz vēsturiskā gaisa kuģa bāzes.
Pēdējo reizi civilajā aviācijā nelaime ar bojāgājušajiem notika 2018. gadā, kad netālu no Bauskas bojā gāja kāds Jaunzēlandes pilsonis.
Pie Cēsīm notikušās lidmašīnas avārijas iemesls bijis saistīts ar lidaparāta dzinēja tehniskām problēmām, kuru dēļ veikta ārkārtas nosēšanās, kas nav izdevusies veiksmīgi, informē @LV_CAA. Aculiecinieka video fiksēts avārijas brīdis. https://t.co/e4MQobOv4g pic.twitter.com/zI67EpA5Fi
— LTV Ziņu dienests (@ltvzinas) August 8, 2021