4. studija

Kāpēc ar skaņas signālu aprīkotie luksofori ilgstoši nedarbojas vai tiek atslēgti?

4. studija

Vai autobusa maršrutā «Rīga-Liepāja» uzņem tikai ar internetā iegādātu biļeti?

Kad tiks sakārtots dzīvībai bīstams pagrieziens Ziepniekkalnā?

Plāns pārbūvēt bīstamo krustojumu Vienības gatvē pārbīdās vēl par 5 gadiem

Krustojumu Rīgā, Ziepniekkalnā, kur no Vienības gatves ir pagrieziens uz Tīraini, jau pirms vairākiem gadiem plānoja pārbūvēt līdz 2023. gadam. Taču krustojums aizvien nav piedzīvojis pārbūvi, un nu uzlabojumus plāno pēc pieciem gadiem.

Par bīstamo krustojumu uz Vienības gatves pagriezienā uz Tīraini ziņots jau pirms vairākiem gadiem. Šajā krustojumā nav iespējams pārbraukt pāri ielai, jo mašīnas nemitīgā plūsmā dzenas pa Vienības gatvi uz Jelgavu un no Jelgavas. Solījās uzstādīt luksoforus un veikt citus uzlabojumus, bet pagaidām nekas lietas labā tā arī nav darīts.

Rīgas domes (RD) Satiksmes departamentā pirms vairākiem gadiem atzina, ka šis krustojums jau sen ir bīstams.

"Nav gluži tā, ka nekas nenotiek. Departaments no savas puses ir izstrādājis būvprojektu Dienvidu tilta 4. kārtas realizācijai, attiecīgi – Jāņa Čakstes gatves 3. un 4. posms. Un 4. posma ietvaros ir paredzēts pārbūvēt minēto krustojumu, un attiecīgi tas būtu divu līmeņu šķērsojums – gan ar apli, gan ar luksoforu, gan ar citiem drošības risinājumiem, lai šo situāciju uzlabotu," sacīja RD Satiksmes departamenta direktora pienākumu izpildītājs Jānis Vaivods.

Pirms trīs gadiem Satiksmes departaments solīja, ka Dienvidu tilta 4. kārtas būvniecības darbus ir plānots pabeigt līdz 2023. gadam, bet no plāniem nekas nav sanācis.

"Attiecīgi šobrīd mēs plānojam, ka nākamajā Eiropas kohēzijas fonda plānošanas periodā mēs piesakāmies uz finansējumu tieši šī objekta realizācijai. Skatoties no finanšu viedokļa, ja nākamgad tiek apstiprināts finansējums, tad 2024., 2025. gadā varētu tikt uzsākta būvniecība, un tad divu gadu laikā šis mezgls varētu būt izbūvēts," pastāstīja Vaivods.

Tātad nu jāgaida pieci gadi, lai šo bīstamo krustojumu varētu savest kārtībā.

Vai tiešām līdz šim nevarēja rast kādus pagaidu risinājumus, lai uzlabotu satiksmes drošību krustojumā?

"Departaments ir no savas puses meklējis ātros risinājumus. Ātro risinājumu šajā gadījumā nav. Viennozīmīgi, aizliedzot manevrus, mēs atstājam Tīraini bez iespējas piekļūt, arī atstājam "Promo" un citas blakus teritorijas bez piekļuves iespējām. Un nākamais apgriešanās loks ir pietiekami tālu, un attiecīgi būs gluži pretēji – neatļauti manevri, kas būs vēl bīstamāki satiksmei," skaidroja Vaivods.

Tātad, lai droši no Tīraines bez kreisā manevra varētu doties Rīgas centra virzienā, būtu jābrauc pa labi, garām Medemciemam, kur salīdzinoši nesen tika likvidēts kreisais pagrieziens un apgriešanās, jo arī šis bija bīstams punkts, un braukt tālāk līdz Rīgas apvedceļam. Protams, attālums liels.

Vienlaikus RD Satiksmes departamentā norādīja – bīstamais krustojums nav klasiskais melnais punkts:

"Lai arī tur izskatās briesmīgi, tā nav lielākā avāriju vieta Rīgā."

Savukārt pagaidu luksoforu nevar uzstādīt, jo nav elektrības pieslēguma. "Attiecīgi tas nav tik ātri realizējams. Un tas pagaidu luksofors neatrisinās problēmu ar plūsmām, kas nāk iekšā Rīgā. Līdz ar to tur ir nepieciešams divu līmeņu šķērsojums," skaidroja Vaivods.

Arī apļveida krustojumu neesot risinājums. "Nē, tas ir būvprojekts, un tas arī neatrisina situāciju," norādīja departamenta pārstāvis.

Tātad pārmaiņas šeit vēl ilgu laiku nav gaidāmas, un atliek tikai cerēt, ka nākamgad no Eiropas Kohēzijas fonda tiks saņemts finansējums šī krustojuma savešanai kārtībā. Ja ne, tad arī pēc pieciem gadiem šeit būs tikpat bīstama satiksme kā pašlaik.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti