Dienas ziņas

Pārmaiņas "Vienotībā"

Dienas ziņas

"LDz" vērtē infrastruktūras izaugsmi

Iebilst pret kreisā pagrieziena slēgšanu

Plāno aizliegt kreiso pagriezienu no Daugavpils šosejas uz Saulkalni un Elkšņiem

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 6 gadiem.

Lai uzlabotu satiksmes drošību, uzņēmums “Latvijas Valsts ceļi” (LVC) plāno slēgt kreisos pagriezienus no Daugavpils šosejas uz Saulkalni un Elkšņiem. Pret to kategoriski iebilst Ikšķiles novada Elkšņu iedzīvotāji, kuri sākuši parakstu vākšanu. Viņuprāt, šādas izmaiņas radīs ne vien neērtības autobraucējiem, bet arī drošības apdraudējumu Ikšķiles vidusskolas audzēkņiem.

Uz Daugavpils šosejas posmā starp Salaspili un Ogri ir divi krustojumi, kuros iespējams veikt kreiso pagriezienu. Viens no tiem ved uz Elkšņiem Ikšķiles novadā. Kā novērots, piecās minūtēs šeit kreiso pagriezienu veica septiņas automašīnas, bet agri no rīta kustība esot krietni intensīvāka.

“Šis ir ļoti attīstīts un joprojām attīstīties turpinošs dzīvojamais rajons, kur ļoti daudzi no mums strādā Rīgā un bērni mācās Rīgā.

Šī mums ir artērija, pa kuru mēs tiekam no rīta ārā,” norāda Ikšķiles iedzīvotāja Agnese Upleja.

Kreisie pagriezieni tiek klasificēti kā augstas bīstamības manevri, tāpēc LVC plāno šajā posmā tos vairs neatļaut.

Apgriešanos varēs veikt Ogrē vai Ikšķilē. Iedzīvotāji ir pret šādiem satiksmes drošības uzlabojumiem, jo tad ceļš vestu tieši gar Ikšķiles vidusskolu. “Sastrēgumi Ikšķilē jau tagad ir no rītiem; ja mēs pieliksim klāt vēl šo papildu plūsmu tam sastrēgumam, kur ir arī bērni, kas iet uz skolu, un visi pārējie, tad tas var radīt vēl lielākas problēmas, nekā tas ir tagad,” atzīmē Ikšķiles iedzīvotājs Vents Aperāns.

Arī uz Ogri braukt apgriezties, ja jādodas uz galvaspilsētu, neesot racionāli. Iedzīvotājiem gan ir vairāki priekšlikumi kā situāciju varētu uzlabot. “Izbūvēt ieskriešanās joslu šeit būtu ļoti prātīgi. No Ogres puses braucot, lai var kreiso uztaisīt, labāk būtu izņemt kādu daļu dzelzs barjeras un uztaisīt bremzēšanas joslu,” saka Ikšķiles iedzīvotājs Jēkabs Kacens.

LVC skaidro, ka bremzēšanas un ieskriešanās joslas abās A6 pusēs ir paredzētas, bet tikai, lai atvieglotu labā pagrieziena veikšanu. Savukārt gājēju vajadzībām plānots pielāgot uz nekurieni vedošo tuneli. “Šeit varētu pievadīt satiksmi arī no pāri ceļam esošā rajona Ādamlauka, kuri arī šobrīd tikai caur Ikšķiles centru kustas, bet LVC būtiskāk ir nodarboties ar populismu un vienkārši slēgt, it kā rūpējoties par mūsu drošību, bet patiesībā sarežģījot situāciju vēl vairāk,” saka Upleja.

Rekomendāciju vismaz izslēgt kreisos pagriezienus, ja nav iespējams izveidot divu līmeņu krustojumu, ieteikuši CSDD speciālisti, pēc LVC pasūtījuma veicot ceļu drošības auditu.

Apkopotie dati liecinot, ka  šajā posmā satiksmes intensitāte ir 18 000 auto diennaktī, kam gan nepiekrīt pašvaldība. “Šis audits tika veikts vēl pirms Kokneses ceļa atvēršanas. Līdz ar to mēs pieņemam, ka tie dati, kas ziņojumā ir minēti, ir novecojuši un būtu jāpārstrādā,” norāda Ikšķiles novada domes priekšsēdētājs Česlavs Batņa (Latvijas Zemnieku savienība).

Dome arī pieprasījusi audita gala ziņojumu un gatavo vēstuli Satiksmes ministrijai (SM). Tikmēr iedzīvotāji vāc parakstus pret kreisā pagrieziena slēgšanu, kas tikšot nosūtīti gan LVC, gan SM.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti