Pieaug zvanu skaits uz atbalsta tālruņiem; visbiežāk apspriež pandēmijā saasinātās problēmas

Joprojām turpina pieaugt zvanu apjoms uz krīžu centru “Skalbes” atbalsta tālruni, kas apliecina, cik ļoti kovida pandēmijas laikā cilvēkiem ir nepieciešama psiholoģiskā palīdzība. Šobrīd vienā mēnesī centrs saņem tikpat daudz zvanu, cik agrāk, pirms pandēmijas saņēma trijos mēnešos. Zvani visai tieši atspoguļo problēmas, ko saasinājusi pandēmija. Centra speciālisti iedrošina ikvienu, kam nepieciešams atbalsts, zvanīt uz krīzes tālruni, jo saruna var kalpot kā ļoti labs palīgs šķietami bezcerīgā situācijā. 

Joprojām pieaug zvanu skaits uz atbalsta tālruņiem
00:00 / 02:55
Lejuplādēt

Ja pirms kovida pandēmijas krīzes centrs “Skalbe” vidēji saņēma 250 līdz 300 zvanu mēnesī, tad šobrīd tie ir jau gandrīz 1000 zvanu mēnesī, pastāstīja biedrības "Skalbes" direktors Raivo Vilcāns.

Zvani šobrīd visvairāk atspoguļo tās problēmas, ko saasinājusi pandēmijas ieilgšana, Vilcāns norādīja: “Parādās partnerattiecību problēmas vai attiecību ar citiem cilvēkiem problēmas. Arīdzan vientulība. Un arvien biežāk cilvēki ziņo par mentālās veselības problēmām un arī naudas problēmām. Ja mēs skatāmies kopumā, tad varbūt nedaudz ir pamainījies vidējā zvanītāja raksturojums, ko raksturo nemiers, apjukums, zināmā mērā nogurums par esošo stāvokli un visu kopējo sabiedrisko dzīvi.”

Par cilvēku šī brīža noskaņojumu līdzīgi secinājumi ir arī zvanu uzklausītājiem no kristīgā garīgā atbalsta telefona “Emausas līnija”. Pēc vairāku mēnešu pārtraukuma tas atsāka darboties pirms nepilna mēneša, un “Emausas līnijas” pārstāve māsa Emanuela atzina, ka cilvēkos jūtama vajadzība izrunāties par jautājumiem, kas viņos raisa nemieru, un jautājumi ir, sākot ar attieksmi pret vakcīnām līdz konfliktiem ģimenēs un darba vietās.

“Ko mēs pamanām, ka varbūt kļūst smagākas tās nemiera un depresijas sajūtas. Vientulība. Protams, nāk klāt arī šie strīdi par vakcīnām, kas izraisa strīdus starp pašiem tuvākajiem cilvēkiem, un tas ir tāds ļoti smags jautājums,” sacīja māsa Emanuela.

Tā kā “Emausas līnija” ir kristīgais garīgā atbalsta telefons, tad zvanītājiem bieži vien ir jautājumi par ticības dzīvi un viņi lūdz arī aizlūgt par savām situācijām.

Māsa Emanuela norādīja: “”Laikam galvenais mūsu uzdevums ir, ko cilvēki arī tiešām izmanto, ir lūgt aizlūgumu. Mēs uzklausām cilvēku vajadzības – gan par viņu palūgties, gan par viņa tuviniekiem, gan viņa situācijām. Un tad mēs nododam šo informāciju, protams, bez sīkākām detaļām, tālāk visām klosteru kopienām, un tad klosteros lūdzas šo cilvēku vajadzībās.”

Māsa Emanuela stāstīja, ka dažkārt cilvēki mēdz piezvanīt arī, lai pateiktos, ka viņu lūgšanas ir piepildījušās. Lai arī “Emausas līnija” ir kristīgais tālrunis, zvanu uzklausītāji ir atvērti ikvienam zvanītājam.

Tāpat gan “Emausas līnija”, gan krīzes centrs “Skalbes” iedrošina ikvienu, kam ir nepieciešams garīgs atbalsts, zvanīt uz uzticības tālruni, jo saruna patiešām var kalpot kā ļoti labs palīgs šķietami bezcerīgā situācijā.

“Emausas līnija” pieejama darbdienās no deviņiem rītā līdz deviņiem vakarā, sestdien, svētdien tā nedarbojas, savukārt centra “Skalbes” krīzes tālrunis pieejams visu nedēļu jebkurā diennakts laikā.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Svarīgākais šobrīd

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt