4. studija

Ceturtā studija

4. studija

Kāpēc siekalu testa cenas svārstās no 8-30 eiro?

Vai ceļa posms Grobiņa-Otaņķi netiek pienācīgi uzturēts?

Pēc televīzijas iesaistes dienas laikā nogreiderē Grobiņas–Otaņķu ceļu

Latvijas Televīzijas raidījums "4. studija" devās uz Grobiņu, kur skatītājs sūdzējās par ceļu uzturētāja bezdarbību.

Kārlis Graikste pastāstīja, ka ik dienas jāpārvietojas par ceļu Grobiņa–Otaņķi, bet ceļš ir kā veļas dēlis. Dažreiz bedres esot tik dziļas, ka nav izbraucamas. Tas bojājot arī automašīnu.

"Tur ir visu laiku karošana ar autoceļu uzturētāju. Ir tikai tā, ka mēs piezvanām. Atbild, ka, jā, mēs ņemam vērā, ka tur ir bedres, ka tur ir slikti izbraucams ceļš," stāstīja autovadītājs. Savukārt rīcība nesekojot.

Tomēr pēc "4. studijas" vēršanās pie autoceļa uzturētāja, reakcija bija zibenīga. Nieka vienas darba dienas laikā "Latvijas valsts ceļi" (LVC) šo ceļa posmu nogreiderēja.

LVC pārstāve Ieva Niedra pastāstīja, ka autoceļš Nīca–Otaņķi–Grobiņa (V1222) grants posms no Otaņķiem līdz Grobiņai ir sliktā stāvoklī. "Tas tiek uzturēts ar ikdienas uzturēšanas līdzekļiem, saskaņā ar Ministru kabineta noteikumos par valsts un pašvaldību autoceļu ikdienas uzturēšanas prasībām un to izpildes kontroli paredzēto, atbilstoši C uzturēšanas klasei. Šovasar posmā no Otaņķiem līdz Grobiņai veikti grāvju tīrīšanas darbi (tieši lidostas galā), krūmu apauguma likvidēšana, iesēdumu labošana, ceļa klātnes profilēšana, planēšana, apstrāde ar pretputēšanas materiālu. Seguma planēšana kopš maija posmā veikta septiņas reizes, un to plānots veikt arī tuvākajās dienās šonedēļ," stāstīja Niedra.

Iedzīvotājs Kārlis Graikste gan uzsvēra, ka, piemēram, vasarā autoceļu uzturētājam ir vairākkārt zvanīts un lūgts nolīdzināt šo ceļa posmu, bet tikai pēc mēneša kaut kas ir izdarīts. Tā ar šo sliktā stāvoklī esošo ceļa posmu nākas samierināties jau gadiem ilgi.

"Tad beidzot ir ieklausījušies. Nu, jā, protams, parastajos mirstīgajos jau neviens neklausās," izteicās Graikste.

Automašīnas sliktajā ceļa posmā mēdzot pat ieslīdēt grāvī. Pa ceļa posmu regulāri brauc arī sabiedriskais transports, un tā vadība apliecina, ka problēmas ar seguma kvalitāti ir ilgstoši.

"Varam apstiprināt, ka diezgan bieži ziņojam par šo posmu ceļa uzturētājam – gan par bedrēm, gan tā saucamo "trepi", kas būtiski ietekmē reisu izpildes laikus. Iespējamais pārvietošanās ātrums ir ap 20–30 kilometri stundā. Protams, tiek bojāta arī autobusu ritošā iekārta," norādīja "Liepājas autobusu parka" izpilddirektors Māris Ārbergs.

Niedra noradīja, ka autoceļa Nīca–Otaņķi–Grobiņa posma ar grants segumu no Otaņķiem līdz Grobiņai atjaunošanas vai pārbūves darbi pašlaik autoceļu nozarei pieejamā finansējuma ietvaros netiek plānoti. Tas nozīmē, ka par asfalta segumu var vien sapņot. Vidējā satiksmes intensitāte minētajā posmā 2020. gadā bija 533 automašīnas diennaktī.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Svarīgākais šobrīd

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt