Policisti apgalvo , ka nav bijušas nekādas aizdomas par tik radikālu rīcību. Iespējams, vadītāju uz šādu soli pamudināja tas, ka divu nedēļu laikā šī viņam bija jau otrā avārija, un arī apzināšanās, ka viņa asinīs tiks konstatēts alkohols.
Policisti pirmdienas naktī, ierodoties kravas automašīnas avārijas vietā, paguva šoferim veikt pirmo alkohola pārbaudi. Alkohols tika konstatēts, daudzums gan šobrīd netiek atklāts, jo precizitātei pēc 15- 20 minūtēm pārbaude ir jāatkārto. Šajā starplaikā šoferim tika palūgts uzrādīt papildus dokumentus, pēc tiem viņš devās uz transprotlīdzekļa kabīni.
Valsts policijas Rēzeknes iecirkņa Satiksmes uzraudzības rotas vecākais inspektors Arnis Viļums stāstīja, ka šoferis aizgāja uz auto kabīni, bet policisti turpināja pildīt savus dienesta pienākumus, apskatīja notikuma vietu, bet pēc tam sauca vadītāju uz otro alkohola pārbaudi.
„Viņš saka ka tūlīt, tūlīt, bet pēc minūtēm piecām, kad noklusa, [policisti] sāka meklēt, kas tur palika,” stāstīja Viļums.
Redzamība transportlīdzekļa kabīnē bija apgrūtināta, jo tā bija sašķiebusies, tas savukārt palīdzēja šoferim veiksmīgi īstenot savu ieceri – izdarīt pašnāvību. Pakārās viņš ar kravas nostiprināšanas lentām. Nocelt policistiem viņu neizdevās, to izdarīja neatliekamās palīdzības mediķi, konstatējot jau jaunieša nāvi.
Iemesli pašnāvībai, iespējams, ir alkohols un vēl viena avārija. Lai gan to, vai avārijas izraisītājs bija dzēris, oficiāli varēs pateikt vien pēc tiesu medicīniskās ekspertīzes, tomēr, kā apliecināja persona, pie kura šoferis tūlīt pēc avārijas vērsās ar lūgumu izsaukt policiju, alkohols bija jūtams no divu metru attālumā. Tāpat šis pats šoferis pirms divām nedēļām, 26. maijā 4:30 no rīta ar kravas automašīnu, braucot pa taisnu ceļa posmu, izraisīja tādu pašu avāriju.
„Viņš divas nedēļas atpakaļ bija tieši tāpat avarējis uz šī paša ceļa, tikai tuvāk jau Lietuvas robežai, gan jau kaut kāda materiālā atbildība lika viņam, [kāpēc] pieņēma tādu lēmumu,” sprieda Viļums.
Pats smagā transportlīdzekļa vadītājs policistiem apgalvoja, ka avārija notikusi, jo viņš iemidzis. Kāds cits kravas auto šoferis no Lietuvas apliecina, ka tas ir pilnīgi iespējams.
„Mierīgi, ir tie topogrāfi, tas neko nenozīmē, varbūt es no rīta neesmu gulējis, bet agri no rīta izbraucu, to taču neviens nekontrolē. Tas jau ir atkarīgs no sirdsapziņas, ja es varu - es braucu,” skaidroja tālbraucējs.
Pašnāvību izdarījušajam kravas automašīnas šoferim abas avārijas notika tieši naktī uz otrdienu.