Dienas ziņas

"Vienotība" nosauks prezidenta amata kandidātu

Dienas ziņas

Novados apbalvo ugunsdzēsējus

Pasažieru pārvadātāji apspriež aktualitātes nozarē

Pasažieru pārvadātāji piekrīt – nulles biļešu sistēma jāmaina

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 8 gadiem.

Latvijā izstrādāti jauni Ministru kabineta noteikumi, kas no 2017. gada paredz pilnībā mainīt kārtību, kā pasažieru pārvadātāji uzskaita pasažierus, kas sabiedriskajā transportā var pārvietoties bez maksas – represētās personas, invalīdus un bāreņus. Tagad viņi sabiedriskajā transportā saņem nulles biļetes, ko atmaksā valsts, tomēr arī pārvadātāji atzīst, ka šī sistēma nav veiksmīga un ir gadījumi, kad valsts līdzekļi tiek tērēti nelietderīgi. Lielo pilsētu pasažieru pārvadātāji tikās Valmierā apspriest, kā  ieviest praksē jauninājumus.

Šobrīd ik gadu starp pasažieru pārvadātājiem no valsts budžeta tiek sadalīti 17 miljoni eiro, kas paredzēti, lai segtu braukšanas maksu sabiedriskajā transportā represētajām personām, invalīdiem un bāreņiem. Tomēr līdzšinējā sistēma nav veiksmīga un pieļauj krāpšanos.

„Autobusos kāpj iekšā cilvēki ar apliecībām, kas ir viltotas, ir mūsu pašu kontrole pieķērusi autobusa šoferīšus, kas sit nulles biļeti personām, kurām nav apliecības, naudu paņem no personas un ieliek savā kabatā,” stāsta Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācijas prezidents Pēteris Salkazanovs.

Esošās nulles biļetes, sākot jau ar nākamo gadu, plānots aizstāt ar banku izdotām identifikācijas kartēm,  kas precīzi ļaus uzskaitīt, cik bezmaksas pasažieru pārvadāts. Kopumā pasažieru pārvadātāji atbalsta šīs sistēmas maiņu, vien jāsaprot, ko tas no viņiem prasīs, norāda Lielo pilsētu asociācijas pārstāvis Arturs Lieģis:

„Šie noteikumi vēl nepasaka precīzi, kā tas tiks realizēts. Šodien mēģinām tikt skaidrībā, kurš tad būs tas, kurš valstī redzēs to kopējo vīziju, un tad tālāk - ko tad kurš darīs. Vai tā būs banka, kura to pirmo soli spers, vai tas būs pārvadātājs, vai autotransporta direkcija.”

„Tie ir arī finanšu ieguldījumi, kurus, dabīgi, mēs gribam dalīt ar bankām. Jo bankas uz šīm darbībām, cerams, ka kaut ko nopelnīs. Tādējādi arī bankas, iespējams, ka varētu kompensēt vai arī segt daļu no infrastruktūras izmaksām pārvadātājiem,” piebilst Salkazanovs.

Lielo pilsētu pasažieru pārvadātāju sanāksmē ar vairākām plānotām izmaiņām iepazīstināja arī Autotransporta direkcija. Tai skaitā ar visā valstī vienotas tarifu politikas ieviešanu. Šobrīd Latvijā ir pat 24 dažādi tarifi, to skaitu plānots samazināt līdz apmēram četriem. Atkarībā no reģiona jānosaka maksa par vienu nobraukto kilometru un atsevišķos gadījumos tas ļautu biļetes cenu pat samazināt.

„Mēs esam skatījušies, kā, mainoties tarifu noteikšanas principiem, mainās braukšanas maksas, tad garākas distances braucējiem tas pakalpojums paliks lētāks,” secina VSIA “Autotransporta direkcija” valdes priekšsēdētājs Kristiāns Godiņš.

Tāpat šobrīd tiek strādāts pie noteikumiem, kas regulētu neregulāro pārvadājumu veicējus un ierobežotu nelegālos pārvadātājus.

 

 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti