Jau vairāk nekā piecus gadus Zemgales un Vidzemes pasažieru pārvadātāji nemitīgi strīdas ar Satiksmes ministriju par, viņuprāt, netaisnīgu valsts dotācijas sadali, un tikpat ilgi ministrija un autotransporta direkcija pārmet pasažieru pārvadātājiem par pārāk augstu pašizmaksu.
Dobeles autobusu parkā viens kilometrs izmaksā 60 santīmus. Samazināt pašizmaksu vēl vairāk neesot iespējams, piemēram, jau slikto ceļu dēļ. „Kādi 10-15% degvielas patēriņš noteikti palielinās, bet katrā gadījumā degviela ir tikai viens no izdevumu komponentēm. Visvairāk iespaido rezerves daļas, kuras ir kļuvušas dārgākas un līdz ar to arī remonti," saka SIA „Dobeles autobusu parks" valdes priekšsēdētājs Ārvaldis Laumanis.
Braucot pa bedrainajiem ceļiem, rezerves daļu iegāde sastāda apmēram 15% no pasažieru pārvadājumu izmaksām. „Ieliec pirmajā ātrumā un kraties lēnām, lai logi neizbirtu," situāciju raksturo autobusa šoferis Andris Gūte.
Arī ceļš P95 rekonstrukciju nekad nav piedzīvojis. Šoseja ir ne vien klāta neskaitāmiem ielāpiem, bet uz tās izbrauktas arī pamatīgas risas, vietām pat septiņu centimetru dziļas.
Tērvetes novada vadībai ar satiksmes ministriju un VAS „Latvijas Valsts Ceļi" (LVC) ir bijušas neskaitāmas sarunas. To, ka finansējums šī ceļa rekonstrukcijai nav paredzēts apstiprina arī LVC.