Panorāma

Āgenskalna tirgus atsāk strādāt

Panorāma

Kūdras ugunsgrēki ierobežoti

Sabiedriskajā transportā +36 grādi

Pārkarst arī sabiedriskajā transportā, īpaši grūti veco tramvaju vadītājiem

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 5 gadiem.

Lielais karstums, kas nu pamazām solās atkāpties, ilgstoši apgrūtinājis cilvēku labsajūtu, tostarp braucot sabiedriskajā transportā. Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienests (NMPD) pēdējās nedēļās vairākkārt saskāries ar gadījumiem, kad cilvēkiem karstuma dēļ kļūst slikti tieši brauciena laikā..

Pirms nedēļas LTV7 veica eksperimentu – ar īpašu mērierīci noteica gaisa temperatūru Rīgas sabiedriskajā transportā. Autobusos un vecajos tramvajos bez kondicioniera dienas vidū tā bija no +30 līdz +33 grādiem.

 “Citos ir kondicionieris vai kaut kas tāds, bet pārsvarā ir karsts. Vajag vēdeklīti vai kaut ko tamlīdzīgu,” saka sabiedriskā transporta pasažiere Santa.
“Nu, trolejbusā vēl samērā normāli. (..) Autobusā gan karstāk ir, jā,” saka Gustavs.
“Atkarīgs no tā, cik cilvēku ir iekšā, bet karsti, man liekas, ir jebkurā gadījumā,” spriež Krista.
“Ir jau karsti, bet neko sliktu nevaru pateikt. Vienīgi to, ka ļoti smakojošs tramvajs,” norāda Ausma.

Tramvaja vadītāja Arita atzīst, ka strādāt šādā laikā nav viegli, bet izturēt var: “Ciešami, bet ļoti grūti.”

Un patiesi – visgrūtāk ir tieši veco tramvaju vadītājiem. Temperatūra kabīnē sasniedz pat +36 grādus.

Šovasar NMPD fiksējusi vairākus gadījumus, kad cilvēkiem sabiedriskajā transportā slikti kļuvis karstuma dēļ. “Mums ir bijuši izsaukumi, kur bija cilvēkam, vairākas stundas braucot vilcienā, slikti kļuvis, tāpat arī sabiedriskajā transportā un arī savās mašīnās. Bet jāsaprot – ja cilvēks ir īsu brīdi sabiedriskajā transportā, teiksim 10 minūtes, bet pirms tam viņš visu dienu sēdējis birojā, kur ir kondicionieris un vēsas telpas, tad šī pārkaršana visdrīzāk neiestāsies 10 minūšu laikā,” skaidro NMPD pārstāve Ilze Bukša.

Pašvaldības uzņēmumā “Rīgas satiksme” stāsta, ka kondicionieri ierīkoti visos trolejbusos, aptuveni trešdaļā autobusu, bet vēl mazāk tie ir tramvajos. “Tur, kur nav šo gaisa kondicionētāju, mēs arī tur neko nevaram kontrolēt. Un tas klimats, kāds ārā ir, tāds ir, un ar to mums diemžēl ir jāsadzīvo gan kā pasažieriem, gan arī kā vadītājiem, kuriem arī nav tās lielākās ērtības šobrīd,” saka “Rīgas satiksmes” pārstāvis Viktors Zaķis.

Vecajos tramvajos gaisa kondicionēšanas sistēmas neieviesīs, tās būs līdz ar jauniem tramvajiem. Turklāt Ministru kabineta noteikumi par darba aizsardzības prasībām neattiecas uz darbu transportlīdzekļos. Tāpēc arī nav noteikts, kāda temperatūra tajos jāuztur.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti