Dienas ziņas

Avārijā iet bojā bērns un divi pieaugušie

Dienas ziņas

Lauku bērniem pusdienas skolā garšo

Skolai tituls par pedagogam draudzīgāko izglītības iestādi

Pārgaujas sākumskola - pedagogam draudzīgākā izglītības iestāde

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 9 gadiem.

Šogad titulu par pedagogam draudzīgāko izglītības iestādi saņēmušas deviņas Latvijas skolas. Izrādās, ka vislabākos darba apstākļus skolotājiem izdevies nodrošināt Vidzemē, kur šo titulu ieguvušas piecas skolas. Viena no tām – Valmieras Pārgaujas sākumskola.

Moderni aprīkotas mācību klases, saliedēts kolektīvs un iespēja realizēt savas radošās idejas – tas Valmieras Pārgaujas sākumskolas pedagogu ieskatā raksturo cienīgus darba apstākļus.

Mēs esam praktiski izveidojuši tādu kā komandu. Mēs esam kopā visi plecu pie pleca ikdienā – darbos un bēdās, rūpēs un streikos arī. Cenšamies viens otru balstīt, saprast, paiet pretī,” saka Valmieras Pārgaujas sākumskolas direktors Viktors Litaunieks.

Skolotāja un arodorganizācijas vadītāja Diāna Allika ar direktoru ir vienisprātis:

„Protams, nekas nav tikai balts vai melns, arī mums gadās nepatikšanas, arī mums gadās dažādas problēmsituācijas, bet, manuprāt, būtiski ir tas, ka mēs mācāmies risināt, mēs viņas risinām savstarpēji, koleģiāli, bez aizvainojumiem, bez apvainojumiem.”

Lai izveidotu tādu vidi, kādā paši jūtas vislabāk, skolas darbiniekiem nākas ieguldīt papildus pūles. Taču, to darot, ātrāk var sasniegt vēlamo rezultātu.

„Mēs esam saliedēti, gan prasot un pastāvot par savām skolotāju tiesībām, gan liekot savu artavu tajā visa iekšā. Arī šobrīd mēs esam viena no nedaudzajām valsts skolām, kas iziet pilotprojektu attiecībā uz jauno pedagogu algu modeli. Strādājam visi plecu pie pleca. Tas ir liels papildus darbs mums visiem, bet mēs to darām. Mēs esam pēc būtības sirds entuziasti šajā darbā un tas ir arī tas, kas notur. Tas ir tas, ko tu vēlies darīt,” ap pārliecību saka Diāna Allika.

Liela loma ir arī funkcionālai darba videi - labiekārtotām klasēm un iespējai mācību procesā ieviest daudzveidīgumu. Tas stundas ļauj padarīt aizraujošākas arī pašam pedagogam.

„Ja man ar klasīti vajag iziet ārā - man ir, kur iet. Man ir vairākas iespējas, kur es varu aiziet novadīt dabaszinības vai vēl kaut ko, bet vienkārši kaut ko savādāku,” priecājas  Viktors Litaunieks

Ja skolotāja darba vide ir sakārtota, arī skolēns ar lielāku entuziasmu apgūst mācību vielu.

 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti