Moderni aprīkotas mācību klases, saliedēts kolektīvs un iespēja realizēt savas radošās idejas – tas Valmieras Pārgaujas sākumskolas pedagogu ieskatā raksturo cienīgus darba apstākļus.
Mēs esam praktiski izveidojuši tādu kā komandu. Mēs esam kopā visi plecu pie pleca ikdienā – darbos un bēdās, rūpēs un streikos arī. Cenšamies viens otru balstīt, saprast, paiet pretī,” saka Valmieras Pārgaujas sākumskolas direktors Viktors Litaunieks.
Skolotāja un arodorganizācijas vadītāja Diāna Allika ar direktoru ir vienisprātis:
„Protams, nekas nav tikai balts vai melns, arī mums gadās nepatikšanas, arī mums gadās dažādas problēmsituācijas, bet, manuprāt, būtiski ir tas, ka mēs mācāmies risināt, mēs viņas risinām savstarpēji, koleģiāli, bez aizvainojumiem, bez apvainojumiem.”
Lai izveidotu tādu vidi, kādā paši jūtas vislabāk, skolas darbiniekiem nākas ieguldīt papildus pūles. Taču, to darot, ātrāk var sasniegt vēlamo rezultātu.
„Mēs esam saliedēti, gan prasot un pastāvot par savām skolotāju tiesībām, gan liekot savu artavu tajā visa iekšā. Arī šobrīd mēs esam viena no nedaudzajām valsts skolām, kas iziet pilotprojektu attiecībā uz jauno pedagogu algu modeli. Strādājam visi plecu pie pleca. Tas ir liels papildus darbs mums visiem, bet mēs to darām. Mēs esam pēc būtības sirds entuziasti šajā darbā un tas ir arī tas, kas notur. Tas ir tas, ko tu vēlies darīt,” ap pārliecību saka Diāna Allika.
Liela loma ir arī funkcionālai darba videi - labiekārtotām klasēm un iespējai mācību procesā ieviest daudzveidīgumu. Tas stundas ļauj padarīt aizraujošākas arī pašam pedagogam.
„Ja man ar klasīti vajag iziet ārā - man ir, kur iet. Man ir vairākas iespējas, kur es varu aiziet novadīt dabaszinības vai vēl kaut ko, bet vienkārši kaut ko savādāku,” priecājas Viktors Litaunieks
Ja skolotāja darba vide ir sakārtota, arī skolēns ar lielāku entuziasmu apgūst mācību vielu.