„Šī diena pārvadātājiem ir sēru diena. Tāpat daudziem tā būs bēru diena, jo līdz ar šī nodokļa ieviešanu simtiem uzņēmumu paliks bez darba, būs spiesti iesniegt uz maksātnespēju,” apgalvoja akcijas rīkotājs, autopārvadātājs Ziedonis Apariņš.
Eirovinjetes maksimālā gada maksa vienai mašīnai ir aptuveni 700 eiro. Satiksmes ministrs Anrijs Matīss uzskata, ka atšķirībā no citām Eiropas valstīm Latvijā noteikta viszemākā maksa par ceļu izmantošanu.
„Ja tas būs pieļaujams pēc ES normatīviem, tad es pirmais ierosināšu nodevas atcelšanu kravas transportam. Tomēr šobrīd ir jāatceras, ka kravas transports šobrīd maksā nodevu, kas ir pat mazāka nekā vieglajiem. Kad ikgadējo nodevu palielināja, tad nepalielināja smagajiem, jo viņiem būs eirovinjete,” sacīja ministrs.
Šogad no eirovinješu tirdzniecības Latvijas un ārvalstu pārvadātājiem plānots iekasēt vairāk nekā četrus miljonus eiro, bet nākamgad, iespējams, jau trīs reizes vairāk, ko paredzēts izmantot ceļu labošanai.
„Pēc būtības Latvijā savulaik ceļi ir projektēti ar kravnesību 11,5 tonnas uz asi. Ja mašīnas tiek pārkrautas, tad jau tas atstāj neatgriezeniskas izmaiņas uz ceļa seguma kvalitāti. Ja vairākus gadus ceļš šādi tiek lietots, tad tas nekalpo vairs 20 gadus, bet jau tikai 10,” skaidroja „Latvijas Valsts ceļu” vadītājs Jānis Lange.
Pēc Valsts policijas ziņām pērn konstatēti 120 gadījumi par atļautās kravas masas pārkāpumiem.
Šīs dienas laikā vinjetes jau pārdotas 800 tūkstoš eiro apmērā.