Panorāma

Panorāma

Panorāma

Cietušās meitenes saņēmušas kompensācijas

Neskaidrības ar e-pierakstu

Paciente sūdzas par problēmām Austrumu slimnīcā ar e-pierakstu

Kad Rīgas Austrumu slimnīcā stiepās rindas, lai tiktu uz pierakstu pie speciālistiem un arī  reģistratūras tālrunis bija karsts no daudzajiem zvaniem, slimnīcas vadība aicināja izmantot e-pierakstu. Daudzi tam arī atsaucās, bet tomēr tas sagādājis vilšanos, jo daļa pacientu reālu pierakstu tā arī nedabūja. 

Vijai Muceniecei ir veselības problēmas, kuru dēļ regulāri jāparadās pie ārsta un jāveic pārbaudes. Tā kā visam klāt ir arī problēmas ar gūžu, stāvēt garā rindā, vēl jo vairāk grūstīties ar elkoņiem, lai vietu nosargātu, viņa nav gatava. Taču pie ārsta jātiek, un februārī, kad Austrumu slimnīca atvēra pierakstus, viņa arī mēģināja pierakstīties.

“Telefons neatbildēja, telefons atbildēja, ka viss ir aizņemts. Ar to saruna beidzās. Nav tā, ka tur sāka pīkstēt, gaidiet.. Nu un tad es arī zināju, ka tas e-pieraksts, un es domāju, nu labi, ja nav iespēja sazvanīt, es ņemšu to e-pierakstu, uzrakstīšu to vēstuli,” stāsta Muceniece.

Aizpildījusi visu prasīto kontaktformā, Vija pietikusies uz konsultāciju un ultrasonoskopiju. Atbilde uz vēstuli atnāca pēc astoņām dienām, un ilgā gaidīšana izrādījusies bezjēdzīga. Slimnīcas atbildē bijusi vien informācija, ka pie dakteres uz konsultāciju var pierakstīties, sākot no aprīļa, bet uz ultrasonogrāfiju pierakstu atvērs 21. martā, bet nebija ne noteiktu konsultācijas laiku, ne skaidrības, kā rīkoties tālāk.

Austrumu slimnīcā e-pieraksta sistēmu savā iestādē attiecās komentēt. Tur norādīja – esot sapratuši, ka ar katru pacientu individuāli esot efektīvāk komunicēt, nekā caur medijiem.

Taču no intervijas, ko slimnīcas valdes priekšsēdētāja Latvijas Televīzijai sniedza vēl pirms uzklausīta Vija, var noprast, ka iestāde ar šo sistēmu tiešām galā netiek.

“Visus e-pastus mēs apstrādājam un apkalposim, bet arī pēc iepriekšējā pieraksta, šie  e-pasti bija 2000 dienā, un mēs nespējam apkalpot. Viens cilvēks ir, kas apstrādā un sūta, ka mēs apstrādāsim un ziņosim par pierakstu, bet tas nebūs uzreiz,” toreiz stāstīja Austrumu slimnīcas valdes priekšsēdētāja Anita Slokenberga.

E-pieraksta sistēma kļūst arvien populārāka un to piedāvā arvien vairāk ārstniecības iestāžu. Citviet gan stāsta, ka tā strādā un sevi attaisno. Bērnu slimnīcā elektroniski pie ārsta un uz izmeklējumiem var pieteikties jau trīs gadus, kuru laikā e-pieraksta intensitāte pieaugusi sešas reizes. 

“Mēs esam definējuš, ka tās ir trīs darba dienas, bet mēs cenšamies atbildēt ātrāk. Ja viss ir ļoti labi, mēs atbildam tās pašas dienas laikā. No rīta atšutītam e-pastam jau pēcpusdienā un vakarpusē būs atbilde, ja nav tik labi, maksimāli vajadzētu aizkavēties trīs dienas,” Stāstīja Anita Slokenberga.

Turklāt, ja vien pacients norādījis pietiekami daudz informācijas, atbildē ir jau konkrēts pieraksta laiks. Pa šiem gadiem gan esot bijušas tikai divas reizes, kad darbinieku slimības dēļ nav bijis iespējams iekļausies šajā termiņā, atbildot sešu dienu laikā, taču bez atbildes neviena vēstule nepaliekot.  Turklāt tieši šajās dienās Bērnu slimnīca mājaslapā ieviesusi uzlabotu kontaktformu, kam komunikāciju ar slimnīcu vajadzētu vēl uzlabot. 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Latvijā
Ziņas
Jaunākie
Interesanti