Nodokļu deklarācijas vairs nebūs jāparaksta elektroniski

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 10 gadiem.

Saeima ir apstiprinājusi grozījumus Likumā par nodokļiem un nodevām, kas paredz atteikties no līdzšinējās, neviennozīmīgi vērtētās elektroniskā paraksta sistēmas - tā vietā nodokļu maksātāji Valsts Ieņēmumu dienesta elektroniskajā sistēmā varēs iesniegt elektroniskos dokumentus. Galvenie ieguvēji no pārmaiņām, sagaidāms, būs tieši iedzīvotāji, prognozē speciālisti.

Nodokļu deklarācijas vai attaisnotos izdevumus Valsts ieņēmumu dienestā no 1.jūnija varēs iesniegt elektroniski, tajā vienkārši autentificējoties ar elektronisko identifikācijas karti vai pat internetbankas kalkulatoru - to paredz Saeimas apstiprinātie grozījumi likumā par nodokļiem un nodevām.

Grozījumi paredz atteikties no esošās sistēmas, kura nebija īpaši ērta iedzīvotājiem - daudziem tā šķita pārlieku sarežģīta, lai slēgtu speciālu līgumu un izmantotu īpašu e-paraksta failu, tikai tāpēc, lai reizi gadā ieņēmumu dienestam iesniegtu deklarāciju.

VID Nodokļu pārvaldes direktora vietniece Ilze Jankova skaidro, ka, sākot ar šī gada 1.jūniju, cilvēkiem, kuri vēlēsies izmantot VID elektroniskās deklarēšanas sistēmu, līgums ar VID  par dokumentu elektronisku parakstīšanu nebūs jāslēdz, jo grozījumi nosaka -  „dokumentam, ja tas iesniegts VID elektroniskās deklarēšanas sistēmā, ir juridisks spēks arī tad, ja tam nav šis rekvizīts - elektroniskais paraksts”.

Jankova norāda - jaunā kārtība būs vienkāršāka arī tiem iedzīvotājiem, kuri tikai tagad sāks iesniegt deklarācijas elektroniski.  

„Piereģistrējoties sākotnēji, pirmo reizi ejot sistēmā, būs jāaizpilda attiecīga informācija par sevi, jānorāda e-pasts, kontaktinformācija, jāapstiprina šie informācijas sistēmas lietošanas noteikumi, un tālāk jau var aizpildīt jebkādus dokumentus, kurus vēlaties iesniegt Valsts Ieņēmumu dienestam - ne tikai deklarācijas, bet arī citus dokumentus,” skaidroja Jankova.

Arī „Swedbank” Privātpersonu finanšu institūta personīgo finanšu eksperte Evija Kropa norāda, ka vienkāršota pieeja elektroniskās deklarēšanas sistēmai ir nozīmīga ziņa iedzīvotājiem, kuri vēlas iesniegt deklarācijas Valsts ieņēmumu dienestā, jo tieši elektroniski deklarācijas aizpildīt bez kļūdām ir visvienkāršāk.  

„Šī elektroniskās deklarēšanas sistēma ir ļoti ērts veids, kā iesniegt savu gada ienākumu deklarāciju - proti, šajā sistēmā ir iestrādāti pārbaudes mehānismi, cilvēkam ir grūti kļūdīties aprēķinos, tas tiek pateikts priekšā. Un arī situācijā, kad varbūt ir grūti saprast, kāda papildus informācija ir norādāma, ir redzams - Valsts ieņēmumu dienests šajā elektroniskās deklarēšanas sistēmā jau norāda informāciju, kas viņiem ir pieejama par konkrēto personu,” norādīja Kropa.

Eksperte vērš uzmanību arī uz to, ka līdz ar jaunās sistēmas ieviešanu, iedzīvotājiem, kuri vēlas iesniegt deklarāciju, lai atgūtu nodokļus no attaisnotajiem izdevumiem, šogad būtu vērts apsvērt to vēlāku iesniegšanu.  

„Svarīgi ir atzīmēt arī faktu, ka šī jaunā sistēma stājas spēkā, vismaz tiek solīts, ar 1.jūniju, un līdz ar to iedzīvotājiem, kuri parasti ir disciplinēti un vēlas šīs deklarācijas iesniegt savlaicīgi, varbūt ir vērts nedaudz uzgaidīt, un šo darbiņu padarīt pēc 1.jūnija atbilstoši šai atvieglotajai shēmai,” pieļauj Kropa.

Pēc VID vērtējuma, uzņēmējus jaunās pārmaiņas skars mazāk, jo viņiem jau šobrīd elektroniskās deklarēšanas sistēmas lietošana ir obligāta, un šī iemesla dēļ elektroniskais paraksts ir pierastāks.  

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti