Mitros apstākļos ieklāta asfalta plaisāšanas dēļ Gulbenes pusē nāksies no jauna labot autoceļu

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 4 gadiem.

Paaugstināta mitruma apstākļos ieklāta asfalta plaisāšanas dēļ nāksies no jauna labot satiksmei atvērta autoceļa Gulbene-Balvi-Viļaka-Krievijas robeža posmu, informēja "Latvijas Valsts ceļi" (LVC).

Reģionālā autoceļa Gulbene-Balvi-Viļaka-Krievijas robeža (Vientuļi) (P35) posmā no Gulbenes Litenes virzienā notiek remontdarbi. Pagājušajā nedēļā remontdarbu posmā autoceļa 11. kilometrā ieklātajā asfalta apakškārtā tika konstatēti defekti un deformācijas. Pirms nedēļas tur puskilometra garā posmā tika ieklāta asfalta apakškārta vienā joslā. Nākamajā rītā pēc asfalta ieklāšanas šis posms tika atvērts autosatiksmei un dienas beigās lokālās vietās šī posma brauktuvē sāka parādīties defekti asfaltbetona kārtā (plaisu tīkls), kas nākamajās dienās progresēja.

LVC speciālisti apsekoja būvdarbu vietu un konstatēja, ka deformācijas, visticamāk, radušās tādēļ, ka asfalts tika ieklāts uz pārmitrinātām šķembām. Paaugstināta mitruma apstākļos pamatu materiālu nestspēja samazinās, tāpēc dažās vietās tā nav pietiekama. Ņemot vērā to, ka ir rudens un laika apstākļu uzlabošanās netiek prognozēta, ir pieņemts lēmums, ka bojājumu vietās tiks veikts remonts: defektu posmos tiks veikta asfaltbetona demontāža un ieklāts asfalts.

Pašreiz tiek veikta asfaltbetona apakškārtas ieklāšana, lai uz ziemas sezonu nodrošinātu asfaltbetona segumu visā remontposmā, norāda LVC. Asfaltbetona virskārta tiks ieklāta nākamgad, jo šobrīd klimatiskie apstākļi tam nav piemēroti. Nākamajā sezonā, pirms ieklāt asfalta virskārtu, esošā apakškārta tiks rūpīgi apsekota, un, ja tiks konstatēti defekti, būvniekam tie būs jālabo.

Kopumā remontdarbu ietvaros posmā no Gulbenes Litenes virzienā atsevišķās vietās tiek veikta pilna ceļa konstruktīvo kārtu pārbūve, ir arī posmi, kuros tiek saglabātas esošās ceļa konstruktīvās kārtas un ieklātas divas asfaltbetona kārtas, pirms tam sagatavojot šķembu virskārtu. LVC norāda, ka nepilnās segas konstrukcijas posmi ir lielākais izaicinājums gan būvdarbu veicējiem, gan LVC kā pasūtītājam, jo esošā ceļa klātne ir ļoti neviendabīga. LVC uzsver, ka, ņemot vērā ierobežotā finansējuma apstākļus valsts ceļu remontdarbiem, lai nodrošinātu ceļa seguma uzlabojumus, nepilna segas rekonstrukcija kā metode tiek izvēlēta tur, kur to ļauj esošā ceļa tehniskais stāvoklis.

Kopējās minētā autoceļa būvdarbu izmaksas ir 6 280 992 eiro (bez PVN), projektu līdzfinansē Eiropas Reģionālās attīstības fonds (ERAF). Būvdarbus veic SIA "8CBR".

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti