Liepājas SEZ informēja, ka naktī uz 30. augustu Liepājā plosījās negaiss ar pamatīgu zibeņošanu. Ap plkst. 1.50 zibens spēriens radīja īssavienojumu elektroapgādes sistēmā, kas izraisīja nopietnus bojājumus O. Kalpaka tilta automātiskajā vadības sistēmā un radīja tehniskas problēmas tiltu izgriezt. Tika bojāta automātiskās vadības sistēmas elektronika – tilts pēc izgriešanas palika atvērts kuģu kustībai.
Ratniece-Kadeģe stāstīja, ka pirms vairāk nekā simt gadiem būvētajam tiltam ir saglabājusies mehāniskā vadības sistēma.
Tiltu nebija iespējams šķērsot līdz pusvienpadsmitiem rītā. Lai kustību atjaunotu, 1906. gadā būvēto tiltu strādniekiem nācās griezt pēc senās metodes – ar rokām.
"Šobrīd esam atrisinājuši šo piedziņu ar motoru, tātad izskatās, ka nevajadzēs griezt ar rokām, bet ir iespēja to darīt manuāli, gan ar elektrodzinēju. Šobrīd jāatrisina līdz galam, jāsaremontē visa sistēma. Nākamajā mēnesī mainām tilta darbības režīmu. Dienas gaišajā laikā tas būs atvērts automašīnu un gājēju satiksmei, naktī – kuģiem," skaidroja Liepājas speciālās ekonomiskās zonas pārvaldnieks Uldis Hmieļevskis.
Liepājas SEZ pārvalde pieņēmusi lēmumu, ka laikā, kamēr automātiskā tilta vadības sistēma nestrādā, tilts velosipēdistiem un automašīnām būs atvērts pa dienu no plkst. 6 līdz 23. Savukārt nakts stundās tilts tiks izgriezts, lai varētu veikt kuģu manevrus – ievest un izvest kuģus.
Atsevišķos gadījumos tilts var tikt izgriezts arī dienas laikā. Liepājas SEZ pārvalde aicina iedzīvotājus būt saprotošiem.