Līdz pērna gada vasarai valsts autoceļa posms no Nīcas līdz Lietuvas robežai īstu remontu nebija piedzīvojis pēdējos 30 gadus.
Vairākkārtīgās skaļās rucavnieku akcijas, arī protesta vēstule valdībai par brūkošo infrastruktūru tomēr lika atbildīgajām institūcijām ieklausīties un rast iespēju veikt remontdarbus Lejaskurzemes novadiem tik nozīmīgajā ceļa posmā.
„Dabūju izbaudīt materiāli, ko tas nozīmē katru rudeni un pavasari - bedres, mašīnas ar salauztiem riteņiem un izsistiem stikliem. Tagad rucavnieki ir gandarīti, ka varēs braukt šo ceļa posmu,” norāda rucavniece Irēna Šusta.
Arī nīceniece Mārīte Kalniņa atzīst, ka atšķirībā no agrāk pieredzētā tagad var braukt mierīgi.
Savu prieku un gandarījumu par sen gaidīto gludo ceļu šodien būvniekiem pauda kā iedzīvotāji, tā pašvaldību vadītāji.
Labvēlīgie laika apstākļi ļāvuši visus darbus viņiem paveikt noteiktajā termiņā.
Līdz šim satiksmes intensitāte uz autoceļa bijusi visai zema - vidēji ap 900 automašīnu diennaktī, bet tagad to skaits jau dubultojies. Tas ļauj cerīgi raudzīties uz pierobežas un piekrastes attīstību. „Esam gandarīti par to, ka mums ir sakārtots ceļš, pa kuru mēs varam droši pārvietoties un kas ļaus ekonomiski attīstīties,” norāda Rucavas novada domes priekšsēdētājs Jānis Veits.
„Tās vēl nav beigas, vēl palicis astoņu kilometru posms līdz Lietuvas robežai, kas ir jāpabeidz nākamgad, jo atstāt pusratā iesāktus darbus nav prātīgi.
Šobrīd plānots, ka [tas būs] 2018., 2019.gads, kad varētu arī atjaunot posmu no Nīcas līdz Liepājai,” pauž satiksmes ministrs Uldis Augulis (Zaļo un zemnieku savienība).
Autoceļa posma rekonstrukcija izmaksājusi nepilnus 15 miljonus eiro, no tiem daļa ir Eiropas Kohēzijas fonda finansējums. Šoruden Latvijā jau pabeigti valsts autoceļu remontdarbi aptuveni 500 kilometru garumā, turpat 800 kilometros plānotie darbi vēl turpinās.