Lems par sarkanās gaismas ievērošanas luksoforos kontroli ar radariem

Ar diviem pilotprojektiem, kurus cer ieviest vēl šogad, policija sāks cīņu ar tiem autovadītājiem, kuri neievēro luksofora sarkano aizliedzošo signālu. Policija vidēji gadā soda 5000 autovadītāju, kuri ignorējuši sarkano gaismu. Bet likumsargi uzskata, ka realitātē pārkāpēju ir krietni vairāk. Par to ieviešanu 25. novembrī lems Ceļu satiksmes drošības padome.

Ar radaru palīdzību kontrolēs sarkanās gaismas ievērošanu luksoforosZane Mače

    Viens no pārkāpumiem, kas būtiski ietekmē satiksmes drošību, ir luksofora sarkanās gaismas signāla ignorēšana. Tāpēc vairākās vietās Rīgā plāno uzstādīt aizliedzošā signāla kontroles iekārtas. Valsts policijas Satiksmes drošības pārvaldes priekšnieks Normunds Krapsis uzsver, ka sarkanās gaismas ignorēšana autovadītājiem ir hroniska slimība, kuru cer izskaust ar tehniskajiem līdzekļiem.

    "To pārkāpumu skaits, ko policija katru gadu fiksē ar saviem resursiem - ar policistu klātbūtni -, ir robežās no 4000 līdz 5000, kas, protams, neatspoguļo patieso ainu. Pārkāpumu ir krietni vairāk. Tajā brīdī, kad tiks ieviesti tehniskie līdzekļi, domāju, mēs redzēsim patieso ainu," sola Krapsis.

    Pašlaik plānots ieviest divus projektus, ar kuru palīdzību izskaust šo autobraucēju netikumu.

    "Pirmais jautājums skar esošos trīs stacionāros fotoradarus, kuri pēc programmatūras uzlabojumiem, kontrolējot braukšanas ātrumu, vienlaicīgi varēs arī kontrolēt, kā tiek ievēroti luksoforu signāli," skaidro Krapsis.

    Uzlabotie fotoradari būs trīs vietās: Rīgā, Berģos uz Brīvības gatves, kā arī Piņķos; apvedceļa Salaspils-Babīte 37. kilometrā abos virzienos. Šajās vietās radari kontrolētu ne tikai ātrumu, bet arī luksofora signālu ievērošanu.

    Iekārtas darbosies līdzīgi kā stacionārie fotoradari. Proti, ja autovadītājs neievēros aizliedzošo signālu, tad viņam nosūtīs paziņojumu par pieļauto pārkāpumu. Naudas sods būs mazākajā apjomā, kādu pieļauj konkrētā sankcija.

    Lai šos fotoradarus tehniski uzlabotu, nepieciešams aptuveni 31 tūkstotis eiro.

    Savukārt otrs projekts nav saistīts ar fotoradaru funkciju uzlabošanu. Krapsis skaidro, ka krustojumos vai vietās, kur ir regulējama gājēju pāreja, paredzēts uzstādīt jaunu sistēmu, kas kontrolētu, kā satiksmes dalībnieki ievēro luksoforu signālu prasību.

    Abiem projektiem no apdrošinātāju līdzekļiem, kas katru gadu tik piešķirti satiksmes drošības uzlabošanai, ir iedalīti 300 000 eiro.

    Par abu projektu ieviešanu dzīvē 25. novembrī lems Ceļu satiksmes drošības padome. Krapsis cer, ka nebūs šķēršļu to atbalstīšanai, jo finansējums tiem ir.

    Kļūda rakstā?

    Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

    Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

    Latvijā
    Ziņas
    Jaunākie
    Interesanti