Pēc notikušā uzņēmums pastiprinās alkohola pārbaudes, un šī gada laikā ieviesīs vēl 37 automātiskus alkometrus, kas pārbrauktuvju darbinieku izelpu testēs gan maiņas sākumā, gan tās beigās.
Sadusmojies par ilgo gaidīšanu pie barjeras, kaut vilciens sen jau aizgājis, Gatis Ankalniņš svētdien gāja skaidrot, kāpēc tā neatveras. Izrādās – tāpēc, ka darbinieks būdiņā ir “atplīsis uz grīdas”.
(Gata Ankalniņa video)
“Varēja saprast, ka ir dzēris. Pārbaudījām pulsu, apskatījāmies elpošanu. Es liku sievietei izsaukt ātros, piezvanīju policijai,” LTV stāstīja Gatis.
Cilvēka faktors - tā notikušo skaidro “Latvijas dzelzceļā” un uzsver, ka tik lielā uzņēmumā pārbaudīt visus darbiniekus ir neiespējami. Vienīgi automatizācija novērstu šādas situācijas.
“Šodien ar viņu [dzērušo pārbrauktuves darbinieku] ir izbeigtas darba tiesiskās attiecības, protams, noticis ārkārtējs gadījums, kad darba laikā nespēj pildīt savus pienākumus. Ļoti atvainojamies tiem, kuriem nācās gaidīt!” sacīja LDz Galvenais tehniskais inspektors Dainis Zvaners.
Avārijas situācijas gan nebija iespējamas, jo visas barjeras veras ciet automātiskā režīmā.
Atkarībā no vilciena ātruma, barjera tiek aizvērta 40 – 60 sekundes pirms vilciena nākšanas. Pēc tā aiziešanas nav noteikta laika, kad barjera atkal jāpaceļ. Kad vilciens pārbrauc noteiktai sliežu ķēdei, pienāk signāls. Autovadītājus tas kaitina. Piemēram, LTV sižetā demonstrētajos kadros redzams, ka septiņas minūtes tiek gaidīta viena drezīna.
“Ļoti ilgi jāstāv pie tām pārbrauktuvēm. Salīdzinoši ar citām valstīm, kur aiziet vilciens - uzreiz vaļā. Mēs stāvam un gaidām. Tad brīnās, ka visur ir sastrēgumi,” sprieda Gatis.
“Latvijas dzelzceļā'' skaidro, ka vislielākās problēmas ir tieši tajās pārbrauktuvēs, kuras arī atveras automātiski.
Rīgā ir 24 apsargājamas pārbrauktuves un divas trešdaļas ir pilnīgi automātiskas.
Alkohola pārbaudes ''Latvijas dzelzceļa'' darbiniekiem notiek regulāri. Šogad tiks ieviesti vēl 37 stacionāri alkometri visā Latvijā, kuros pārbrauktuvju darbinieku izelpu mērīs gan maiņas sākumā, gan beigās. Galvenais tehniskais inspektors savā vairāk nekā 20 darba gadu laikā atceras kādus trīs gadījumus, kad noticis tā, kā svētdien. Viņš tos sauc par ārkārtas un nepiedodamiem.