Vizītes laikā abu valstu premjeri apsprieda vairāku vērienīgus projektus, to skaitā Visaginas atomelektrostacijas būvniecību, sašķidrinātās gāzes termināla celtniecību Klaipēdā un dzelzceļa līniju „Rail Baltica”. Tieši Lietuvas nostāja līdz šim visvairāk kavējusi šī dzelzceļa projekta virzību. Lietuvieši uzstāj, ka nepieciešams līnijas atzars uz Viļņu. Latvija to varētu atbalstīt.
„Mēs piekrītam, ka tas varētu būtu, bet galvenais ir vienoties, lai pagūtu iesniegt projektu līdz 2015. gadam,” norāda Straujuma.
„Es informēju, ka mēs jau klājam Eiropas platuma sliedes no Polijas robežas uz Kauņu. Vilciena ātrums šajā posmā paredzēts līdz 120 kilometriem stundā. Vairāk diskutējām par tehniskām detaļām,” sacīja Lietuvas premjerministrs Aļģirds Butkevičs.
Enerģētikas jomā saistībā ar iecerēto Visaginas atomelektrostacijas būvniecību Latvijas viedokli esot pozitīvs, taču tiek gaidīti galīgie projekta ekonomiskie izvērtējumi. Tikmēr īstenošanas laika ziņā tuvāks un Latvijas iedzīvotājiem nozīmīgāks ir sašķidrinātās gāzes termināla projekts.
Vai pirksim gāzi no lietuviešiem, ja tā būs lētāka par Krievijas „Gazprom” piegādāto?
„Jāredz ekonomiskais pamatojums. Patlaban jau Inčukalna krātuvē glabājas gāze, kas nāk no Klaipēdas,” bilda Straujuma.
Lietuviešu mediji vēsta, ka vēl pirms gada Latvijas pārstāvji interesējušies par gāzes piegādēm no Lietuvas, bet tad pārstājuši to darīt. Kaimiņi secina, ka Latvija piekritusi kompānijas „Gazprom” ultimātam, ka caur uzņēmumu “Latvijas gāze” īstenotais monopols tiek saglabāts vēl nākamos četrus gadus.