Latgales kultūrvēstures muzejā norisinās viena no muzejpedagoģiskajām programmām “24H latgalīts”. Taču šoreiz tās dalībnieki ir nevis bērni, bet paši muzejpedagogi, kas sabraukuši no visiem Latvijas novadiem, lai piedalītos muzejpedagogu iniciatīvas “Nedarbnīca” vasaras sesijā. “Nedarbnīcas” semināri norisinās jau trešo gadu, taču Latgalē sesija notiek pirmo reizi.
" Šī ir tāda neformāla muzejpedagogu iniciatīva, kuras nosaukums "Nedarbnīca" norāda uz to, ka mēs tādā neformālā gaisotnē varbūt ar tādiem jokiem un humoru runājam par savām ikdienas problēmām, iepazīstam viens otru labāk, pamēģinām, kā tas ir, pašiem būt muzeja apmeklētājiem," teica Tukuma muzeja direktore, “Nedarbnīcas” idejas autore Agrita Ozola.
Latgales kultūrvēstures muzejs saviem apmeklētājiem piedāvā 18 muzejpedagoģiskās programmas, četrās no tām darbojās arī “Nedarbnīcas” dalībnieki. Šogad muzejs realizē arī divas pilotprogrammas, viena no kurām, “Muzejanimācija” ir domāta bērniem un jauniešiem, kam trūkst sociālo prasmju, savukārt otra – “Izproti mākslu” – neredzīgiem un cilvēkiem ar redzes traucējumiem. Neredzīgo lomā iejūtas arī paši muzejpedagogi.
Muzeja loma mūsdienu sabiedrībā ir izcelt valstī esošās vērtības, uzsver "Nedarbnīcas" idejas autore, savukārt muzejpedagogs ir tas, kas palīdz tās vērtības izprast labāk, stāstot un aicinot līdzdarboties. Paši muzejpedagogi norāda, ka galvenais viņu jomā ir spēja novērot sabiedrībā notiekošos procesus un pielāgot tiem savu darbību.
"Tas, kas derēja pirms 10 gadiem, neder mūsdienu skolēnam, tas ir pilnīgi noteikti, tāpēc speciālistam, kurš strādā muzejpedagoģijas laukā, pašam jābūt pietiekoši radošam, elastīgam un jāmeklē aizvien vairāk dažādas citas metodes," teica LKM muzejpedagoģe Inga Grīnbauma.
Divu dienu “Nedarbnīcā” Latgalē piedalījās 36 muzejpedagogi no Rundāles, Jūrmalas, Rīgas, Ludzas un citiem Latvijas muzejiem.