Pusdiena

Lai gan Stiklu ciemā piedūmojums nav zudis, mājās atgriežas daļa evakuēto iedzīvotāju

Pusdiena

Bijušais Trampa padomnieks Stīvs Banons grasās dibināt jaunu domnīcu Eiropā

Latvijā milzu interese par iespējām apgūt pilota profesiju

Latvijā milzu interese par iespējām apgūt pilota profesiju

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 5 gadiem.

Latvija, atšķirībā no pārējām Baltijas valstīm, jau sen nenodrošina profesionālu pilotu apmācīšanu par valsts budžeta līdzekļiem. Tomēr interese par šīs profesijas apguvi ir milzīga – nacionālās aviokompānijas „airBaltic” izveidotajā Pilotu akadēmijā nupat noslēgusies pretendentu pieteikšanās apmācībām rudens grupā.  

ĪSUMĀ:
 

  • Pilotu skolā uz 15 vietām – 450 pieteikumi.
  • Pilotu atlase ir rūpīga, pēc vairākiem kritērijiem.
  • “airBaltic”: Piloti būs vajadzīgi.
  • Kaimiņvalstīs pilotus apmāca par valsts līdzekļiem.
  • Latvijā šobrīd nav plāna apmācīt pilotus par budžeta naudu.

Nesen noslēdzās pretendentu pieteikšanās mācībām nacionālās aviokompānijas „airBaltic” izveidotās Pilotu akadēmijas otrajai studentu grupai. Interese izrādījusies patiešām liela – pieteikušies ap 450 pretendentu ne tikai no Latvijas, Lietuvas un Igaunijas, bet arīdzan no citām Eiropas Savienības valstīm. Uzņemt gan plānots tikai 15 studentus.

Pretendentiem nepieciešama pabeigta vidusskolas izglītība, lieliski jāprot angļu valoda, jābūt zināšanām arī matemātikā un fizikā, atklāja „airBaltic” vecākais viceprezidents Pauls Cālītis.

„Bet tās būs tikai tās sākotnējās prasības. Tālāk, veicot atlasi, mēs meklējam kandidātus, kas atbilst pilota profilam – personības rādītājiem un kritērijiem, kā arī citām īpašībām. Noturība pret stresu, kognitīvā domāšana tiek ņemta vērā,” stāstīja Cālītis.  

„airBaltic Traning” darbu sāka 2010. gadā. Pilotu akadēmija tapusi, ņemot vērā vērienīgos „airBaltic” paplašināšanās plānus, kas paredz vairāk nekā dubultot „airBaltic” rīcībā esošo floti. Patlaban „airBaltic” strādā vairāk nekā trīssimt pilotu.

„Piloti būs vajadzīgi. Ir šobrīd vajadzīgi un būs vajadzīgi vēl. Tā ir pieprasīta profesija Latvijā. Ar Pilotu akadēmiju mēs palīdzam nodrošināt šo pilotu plūsmu, taču Pilotu akadēmija vismaz sākotnēji nebūs spējīga nodrošināt visus nepieciešamos pilotus,” atzina Cālītis.

Nedz Lietuvai, nedz Igaunijai nav savu nacionālo aviokompāniju, taču piloti tiek mācīti arī par valsts budžeta līdzekļiem. Piemēram, Tartu Universitātē ik gadu par valsts budžeta naudu tiek uzņemti vismaz pieci studenti.

Satiksmes ministrs Uldis Augulis (Zaļo un Zemnieku savienība) Latvijas Radio apliecina, ka Latvijā šādu plānu šobrīd nav.

„No manas puses droši vien, ka būtu aicinājums Izglītības un zinātnes ministrijai, dalot šīs budžeta vietas, paskatīties tādā perspektīvā uz priekšu. Bet jāsaprot, ka tās budžeta vietas būs pietiekoši dārgas, lai mēs apmācītu pilotus,” norādīja Augulis.

„airBaltic” izveidotās Pilotu akadēmijas pirmā studentu grupa mācības sāka šā gada pavasarī. Jūlijā studenti sākuši apgūt lidošanas praktiskās iemaņas Liepājas lidostā.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti