Dienas ziņas

Zemnieki sašutuši par masas ierobežojumiem uz ceļiem

Dienas ziņas

Pie veikaliem veidojas garas rindas

Latgalē slēgtas trīs autoostas

Latgalē slēgtas trīs autoostas

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 3 gadiem.

Kopš janvāra pasažieriem ir slēgtas autoostas trīs Latgales reģiona mazpilsētās. Dagdā, Ilūkstē un Kārsavā pasažieri var gaidīt tikai uz soliņiem ārā, bet uzgaidāmās zāles un kases vairs nestrādā. Iemesls tam ir nevis pandēmijas ierobežojumi, bet gan valsts samazinātā dotācija.

Jau divus gadus Latvijā autoostas dala četrās kategorijās. To veic Autotransporta direkcija, kas pērn zemāko piešķīra četrām autoostām. Visas no tām atrodas Latgales reģionā, trīs no tām šobrīd pasažieriem ir slēgtas. 

Viena no slēgtajām autoostām atrodas Kārsavā. Tas nozīmē, ka šoferiem vairs nav atpūtas telpas, kasierim nav darba, bet pasažieriem autobusi jāgaida ārā, nereti salstot.

Kārsavas autoosta pieder "Rēzeknes autobusu parkam". Tā īpašnieks Vasīlijs Smuļš atzina, ka ēku šobrīd izīrē vai pārdod, taču no plašākiem komentāriem pagaidām atturējās, paužot cerību, ka situācija tomēr mainīsies un uzgaidāmo zāli varēs atvērt. Dagdas un Ilūkstes pusē līdzīgi  lēmumi jāpieņem "Daugavpils autobusu parkam".

"Piemēram, Dagdas autoostai tajā brīdi, kad tika pieņemts lēmums, bija atbilstošs pasažieru skaits, bet nebija atbilstošs reisu skaits," stāstīja SIA “Daugavpils autobusu parks” komercdirektors Artjoms Vengrevičs.

"Visās šajās četrās autoostās Latgales reģionā reisu skaits gadā nesasniedz pat 10 tūkstošus. Respektīvi, tas ir diezgan mazs reisu skaits gada laikā, līdz ar to tas praktiski ir galvenais kritērijs, kāpēc šīs autoostas tika iekļautas tieši ceturtajā kategorijā," klāstīja "Autotransporta direkcijas" pārstāve Zane Plone.

2019. gadā pieņemtie autoostu noteikumi nosaka, ka ceturtās kategorijas autoostās valstij vairs nav jāuztur kases un uzgaidāmās telpas. Tas nozīmē, ka īpašniekiem par to nepienākas dotācija.

"Autotransporta direkcijā" gan norādīja, ka citur Latgalē autoostas tiek uzturētas arī bez šīs dotācijas. Piemēram, Līvānos, Viļakā.

"Pavisam maziņa naudiņa man nāk. Vajag pašiem visu... bet ko, varu, to daru. Pagājušogad remonts bija autoostā, ceļš ir asfaltēts šeit blakus. Pašvaldība arī palīdzēja. Uzlika jumtiņu autoostai ārā, kur sēž cilvēki," stāstīja Viļakas autoostas īpašniece, SIA "Latkomerc" valdes locekle Ilga Cvetkova.

To, ka autoostām valsts gatavojas turpmāk dotāciju vairs nepiešķirt, īpašnieki zināja jau pirms gada. “Daugavpils autobusu parkā” uzsver, ka palīdzība meklēta arī vietējās pašvaldībās.

Tikmēr SIA "Daugavpils autobusu parks" komercdirektors Vengrevičs atzina: "Mēs "saīsinājām" savus darbiniekus: kasierus, apkopējus, kuri apkalpoja uzgaidāmo zāli, strādāja kases telpās. Principā palika tikai autoostas administrators un administratora aizvietotājs."

Pandēmijas apstākļos uzgaidāmajās zāles būtu ne tikai jāuzkopj, bet arī jāregulē maksimālais apmeklētāju skaits tajās. Par to un ēkas komunālo izmaksu segšanu īpašnieki lūguši parūpēties pašvaldībām, bet vismaz pagaidām tās nav atsaukušās.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti