Panorāma

Bulgārijā jau divas nedēļas turpinās protesti pret korupciju

Panorāma

Koalīcijā nav vienprātības par ārvalstu adopcijas aizliegšanu

NEPLP vēršas pret naida kurinātājiem

Kremļa TV kanāls izvērš starptautisku kritiku par programmu aizliegumu Latvijā

Latvijas elektronisko plašsaziņas līdzekļu regulatora lēmumi vērsties pret propagandas kanāliem izsaukušas pretējās puses pretreakciju. Latvijā aizliegtais kanāls RT izplatījis Starptautiskās raidorganizāciju apvienības paziņojumus, kas kritizē Latvijas un Lietuvas rīcību, aizliedzot Kremļa propagandas kanālus. Tikmēr Latvijā mediju eksperti aicina starptautiski turpināt skaidrojošo darbu.   

Nacionālā elektronisko plašsaziņas līdzekļu padome (NEPLP) par naida kurināšanu 21. jūlijā sākusi programmas “Rossija” ierobežošanas procedūru.

Tam par iemeslu ir 10. jūlija raidījums “60 minūtes”, kurā izskanējušie izteikumi par Ukrainu vērtējami kā naida runa: “Ukraina – tagadējā un bijusī – gan Porošenko, gan Zeļenska Ukraina pārvērtusies par teroristisku valsti”, “Porošenko sarunā, ko nupat dzirdējām, uzvedas, kā pēdīgais ļaundaris, lops, mēsls un  nav skaidrs, kā viņu uztvert. Viņš atzīstas, ka gatavo teroraktu pret Krimas iedzīvotājiem.”

Televīzijas kanāls reģistrēts Zviedrijā, un NEPLP priekšsēdētājs norāda, ka padomei neesot bijis vienkārši Zviedrijas kolēģiem izskaidrot iemeslus, kāpēc Latvijā pieņemts tāds lēmums.

“Mēs uzskatām, ka tā ir naida kurināšana pret Ukrainu, gan pret Ukrainas tautu. Esam pilnīgi pārliecināti, ka arī Eiropas Komisija piekritīs mūsu skatījumam, un, ja gada laikā tiks konstatēts otrs pārkāpums, “Rossija RTR” var tikt aizliegta Latvijas teritorijā,” skaidroja NEPLP vadītājs Ivars Āboliņš.  

Pašlaik Latvijā aizliegta 16 Krievijas programmu translācija, septiņi no tiem – RT jeb iepriekš zināmi kā “Russia Today” kanāli.

Āboliņš norāda – tā paliks līdz brīdim, kamēr Eiropas Savienības sankciju sarakstā būs šī kanālu patiesā labuma guvējs Jurijs Kovaļčuks, kā arī Dmitrijs Kiseļevs, kurš faktiski kontrolē un vienpersoniski vada RT grupas kanālus.

Ar mēģinājumu vērsties pret šo aizliegumu RT izplatījis Starptautiskās raidorganizāciju asociācijas paziņojumu, kurā norāda, ka Latvijas mediju regulatora lēmums izraisījis asociācijas sašutumu. Par to vēstīja arī kanāls “Rossija24”.

Ar kritiku nācis klajā organizācijas vadītājs Saimons Spensviks. Viņš norādīja, ka “mēri tika pieņemti, balstoties uz nepatiesu informāciju, bez nepieciešamo procedūru ievērošanas”.

RT arī apgalvo, ka asociācija savu sašutumu paudusi vēstulē Nacionālajai elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomei un Latvijas vēstniecībai Lielbritānijā.

Ivars Āboliņš sacīja, ka par to uzzinājis no LTV. “Nekādu vēstuli mēs neesam saņēmuši, un, ja mēs apskatāmies šīs organizācijas mājaslapā, ir redzams, ka viens no tās biedriem un finansētājiem ir RT. Es uzskatu, ka tas ir viens no mēģinājumiem dezinformēt skatītājus un censties parādīt šo programmu labvēlīgākā gaismā, mūsu konstatētos pārkāpumus nelabvēlīgā gaismā un manipulēt ar sabiedrisko domu,” sacīja Āboliņš.

Starptautiskās raidorganizācijas biedru asociācija apvieno vairāk nekā 30 biedrus, tajā skaitā BBC un “Deutche Welle”. Latvijas Mediju izcilības centra vadītāja Gunta Sloga norāda, ka šādā situācijā Latvijas uzdevums būtu gan skaidrot rīcības iemeslus, gan norādīt minētajai asociācijai par viņu biedra patieso biznesu.

“Tas, ka šāda organizācija izplata šādu paziņojumu, nozīmē tikai vienu, ka joprojām cilvēkiem, organizācijām, valstīm nav izpratnes par to, kādi apmēri ir Krievijas dezinformācijai un propagandai un kādos apmēros un veidos tā rīkojas,” norādīja Sloga.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Latvijā
Ziņas
Jaunākie
Interesanti