4. studija

4. studija

4. studija

4. studija

«Uzarts» Rīgas apvedceļš!

Kravas auto sabojā Rīgas apvedceļa asfaltu; pieķert vainīgo nav iespējams

Uz Rīgas apvedceļa virzienā no Salaspils uz Ādažiem segums ir gandrīz jauns, taču jau sabojāts vairāku kilometru garumā. Visticamāk, kravas auto plīsušās autoriepas dēļ uz ceļa izveidojas rises. Noskaidrot vainīgo autovadītāju un piedzīt zaudējumus nav iespējams, un pagaidām atbildīgie novēro, vai šīs švīkas nepārvērtīsies par nopietnākiem bojājumiem, vēstīja LTV raidījums “4.studija”.

“Tās divas, paralēlas viena otrai švīkas, tie ir ļoti tipiski nospiedumi, kas rodas asfalta segumā tad, ja kravas automobiļa vadītājs ir pazaudējis riepu un braucis uz diska,” bojājumus skaidroja satiksmes drošības eksperts Oskars Irbītis.

Iespējams, kravas automašīnas riepa ir plīsusi, bet autovadītājs ir turpinājis mierīgi braukt, kā rezultātā ceļa segums ir sabojāts. Autovadītājus par šādiem pārkāpumiem var arī sodīt.

“Satiksmes noteikumos ir skaidri un gaiši rakstīts - mēs nedrīkstam bojāt ceļus, ceļu infrastruktūru un visu pārējo, kas ir saistīts ar satiksmes organizāciju,” atgādināja Irbītis.

“Šo svītru vilkšanu pavadīja diezgan liels troksnis, un tā ir vienkārši tāda nevērība varbūt, “aizbraukšu līdz tuvākajam stāvlaukumam, kaut kur atradīšu, kur apstāties, un tad remontēšu”,” stāstīja Irbītis.  

Ja autovadītājs tiek pieķerts, šādi bojājot ceļa segumu, viņam var piespriest segt remontdarbu izmaksas.

Taču “Latvijas Valsts ceļu” pārstāve Anna Kononova atzina, ka “mēs nevaram diemžēl noteikt ne to automašīnu, ne to autovadītāju, kas šādus bojājumus ir nodarījis, līdz ar to - tas, kas mums atliek, ir, vērot vai šim bojājumam būs kādas sekas”.

Piemēram, Vācijā uz lielceļiem tiek uzstādītas videonovērošanas kameras, kas līdzīgās situācijās ļauj atrast vainīgo, un tad autovadītājam klapatas ir pamatīgas.

Šādi ceļa bojājumi ir bīstami autovadītājiem, it sevišķi motociklistiem, kā arī šo risu dēļ ceļš krietni vien ātrāk arī bojājas.

“Tās var traucēt velosipēdistiem, moto braucējiem - tiem, kuri pārvietojas uz diviem riteņiem, jo šaurākas riepas, jo tas būs jūtamāks. Daudz lielāka problēma ir tajā, ja veidojas apledojums, tad šajā vietā var veidoties plaisas asfaltā, un, tiklīdz izveidosies plaisas asfaltā, tā veidosies arī bedres,” stāstīja Irbītis.

Kononova skaidroja, ka “šīs švīkas vai rievas šajā apvedceļa posmā ir jau vairākus mēnešus, mūsu kolēģi no Rīgas nodaļas tās ir jau konstatējuši pirms kāda laika - novēro tās, patlaban tur nav plānots veikt kādus remontdarbus. Gadījumā, ja šo novērojumu rezultātā tiks secināts, ka tajā vietā ir risks, ka sāks veidoties plaisas, tad šīs te rievas tiks aiztaisītas ar bitumenu”.  

Šajā ceļa posmā asfalta seguma maiņa ir paredzēta pēc vairākiem gadiem. Pagaidām tās neapdraud satiksmes drošību, tāpēc tagad nāksies vien ar šīm švīkām sadzīvot.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Latvijā
Ziņas
Jaunākie
Interesanti